afroego

Alla inlägg den 26 januari 2011

Av afroego - 26 januari 2011 07:04

Tänkte prata lite hårväxt för afrohår idag. Den vanliga myten att afrohår inte växer kan vi ju förkasta på en gång!

Jag har testat (och det har varit svårt) att låta bli att permanenta mitt hår sedan jag gjorde det hos frissan i oktober. Sedan har jag skurit ner på värmeverktyg och schampoo. Och det har gett resultat!

Man brukar säga att håret (europeiskt) växer ca 1 cm per månad. Sedan oktober har mitt hår, med min nya regim, växt 4 cm!!

Det har gått så fort att jag blir förvånad. Jag trodde verkligen inte att mitt hår skulle hålla den takten. Imponerarnde.

Jag mätte genom att dra loss ett strå och dra ut den krulliga delen (nyväxten) och mäta den. 

Problemet är dock att mitt hår fortfarande till största del är permanentat så stråna går ju av lite då och då, speciellt utsatt är precis vid kanten av det naturliga och början av det permanentade.


  


Ska snart skriva om min nya regim i sin helhet, ni har ju fått se lite utdrag då och då... Det blir till och med en ny kategori! "Hårväxt"

Translate

Sök i bloggen

Twitter! (NEW)

Bloglovin'

bloglovin bloglovin

Kontakt

afroego@live.se

Fråga!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Fråga mig

18 besvarade frågor

RSS

Omröstning

Vad läser du helst om i den här bloggen?
 Afrohår
 Mode
 Kändisar
 Skönhet
 Personligt (om mig)

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards