afroego

Alla inlägg under december 2010

Av afroego - 31 december 2010 16:56

Gott nytt år på er allihopa!


2010 har varit ett intressant år och snart firar denna lilla blogg 1 år! 


Jag firar i klänningen jag skrev om här och ett par skor jag skriver om i ett senare skede. Nu ska det lagas mat och hällas skumpa! 


Vi skrivs i 2011! Puss puss!! 


  

Av afroego - 30 december 2010 13:57

Heeej alla ni söta som, trots att jag har varit borta så länge, klickar er in här varje dag!  Det har varit minst lika många varje dag som när jag har skrivit som mest! Imponerande (och lite rörande)...


Jag/Vi har haft så roligt och köpt så mycket fint till hemmet och lite till mig själv, när vi var i Uganda. Två av dessa är ett par örhängen och ett matchande halsband av kokosnötsskal (har jag för mig..). Det roliga är att jag köpte örhängena på en marknad och någon dag senare köpte jag halsbandet på en annan marknad, men det ser ändå ut  som ett set. :) 


  

Armbandet är egentligen ett halsband som jag fick av min Älskling när vi precis hade börjat träffas. Så puttinuttigt... ;) 

Av afroego - 21 december 2010 21:05

Hej hopp alla! Varma hälsningar från afrikat! :) 

Det är lite klurigt med internet här så jag får nog göra inlägg om läget här när jag får tid, alternativt när jag kommer hem. Hoppas att alla ni söta som tittar in mår bra och har ett fantastisk jul-lov! Bjuder på en liten bild när jag gör "kamel"-minen (min sambo tycker jag ser ut som en kamel ibland) på väg till ett familje-event.    

Av afroego - 11 december 2010 23:03

Nu är vi hos mamma  i England bara över dan och åker vidare till Amsterdam i natt (för att sedan åka till Afrika). Men lyckades så klart klämma in lite mild shopping här och titta vad jag hittade!!! Jag blev så lycklig att jag nästan grät...

    

Av afroego - 10 december 2010 09:17

Godmorgon mina små! Idag bär det av till afrika't! 

Så igår tänkte jag experementera lite med mina naglar och jag tyckte faktiskt det blev ganska tjusigt...


Creepy naglar som är omålade och trasiga:

På med rosa (fransk manikyr) baslack:

  

På med lite klisterlappar för oss som inte är så säkra på handen:

  

Sedan på med lite dramatisk färg ( Sanningen är att jag glömde bara att köpa det vita lacket...):

  

ta-daaaaaa - naglarna klara med ett tunt lager topp-lack!: 

   (Mallar, topp-lack och baslack från Depend och det röda är midnight passion från H&M) 

Av afroego - 8 december 2010 11:45

Idag ska vi prata om att schamponera afrohår. Låter ju superenkelt, men det är egentligen inte det. Jag har nästan hela mitt liv gjort det på fel sätt! Tänkte ta upp några enkla riktlinjer som jag använder mig av:


Med vad?

 Det första är att man ska tänka på vilket schampo man använder. Schampon som innehåller sulfater är inte bra för afrohår eftersom de torkar ut håret och kan få det att klia. De kan till och med göra så att håret bryts av. Ett exempel på sulfatfritt schampo som finns i svenska butiker är Tigi Bed Head - Superstar Shampoo.


Hur?

När man schamponerar håret ska man tänka på att fokusera på hårbotten och inte på resten av håret. Schampo kan vara ganska starkt så man kan bland ut det med vatten och ändå få håret rent. Exempelvis 50%/50% eller 1/3 schampo och 2/3 vatten.    

  

När?

De flesta tror att man inte ska tvätta afrohår så ofta. Men vad som häner då är att produkter man använder i håret byggs upp i hårbotten och förhindrar håret från att exempelvis växa. Så jag tvättar mitt hår med schampo runt en gång i veckan. Tvättar jag fler gånger gånger så använder jag inte schampo utan bara balsam eftersom håret inte blivit smutsigt.


Det är ju som sagt bara saker jag tänker på när jag tar hand om mitt hår och det funkar för mig. Jag är ju ingen forskare på ämnet, men näst-intill ;)    

Av afroego - 6 december 2010 15:18

Ja, nu verkar det ju lite som att jag är besatt av allt afrika-inspirerat. Och ja, så är det. Måste bara exemplifiera det genom att visa vad jag hade på mig på min vän Fridas födelsedags fest...

Ber om ursäkt för den dåliga kvaliteten på helkroppsbilden. 

  

Av afroego - 4 december 2010 17:09

Det är så mycket afrika nu, ni får ursäkta mig. :) Men jag gick in på H&M och möttes av dessa plagg (och många fler) som bara hänförde mig!! Jag köpte dock inget av dem. Kan ju inte köpa afrikanska kläder för att åka till Afrika!? Köper hellre något där. Men jag var frestad...


  

Translate

Sök i bloggen

Twitter! (NEW)

Bloglovin'

bloglovin bloglovin

Kontakt

afroego@live.se

Fråga!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Fråga mig

18 besvarade frågor

RSS

Omröstning

Vad läser du helst om i den här bloggen?
 Afrohår
 Mode
 Kändisar
 Skönhet
 Personligt (om mig)

Gästbok


Skapa flashcards