afroego

Alla inlägg under oktober 2010

Av afroego - 30 oktober 2010 12:12

Igår var det inte halloween-firande firande som gällde utan Vip-kväll på Blacknuss. Det Suuuuuperkul men jag fotade tyvärr inget där. Men tänkte bjuda på lite bilder på hur jag såg ut i alla fall. Och eftersom jag fick komplimanger om mitt hår så kände jag att jag ville dela med mig av det med också. ;)

  

Genomskinlig blus (Bikbok), BH (La Senza), Bälte (H&M), Kjol (Omgjord klänning från H&M)


Håret var ganska enkelt faktiskt. Jag satte upp mitt eget hår ganska stramt sedan använde jag lite hårlotion för att få en glansig yta. Sedan tog jag bara samma hår som jag använde här och gjorde det till ett struligt nystan som jag fäste över min egen lilla hästsvans med hårnålar. Sedan flätade jag en liten fiskbensfläta (som jag drog ut lite för att den skulle se slarvig ut) av lite annat extensionshår i samma färg och fäste det kring bullen. Där flätans slut syntes mest så fäste jag ett hårspänne med fjädrar från primark (£1).  Sedan en masssssssa hårspray; Voila! 


Såklart så fick vi en goodiebag från Blacknuss. Och i den så fick vi bland annat ett fantastiskt sött armband från karamell-design.se, får skriva mer om det sedan :)

  

Av afroego - 29 oktober 2010 09:36

Jag började min första sovmorgon på väldigt länge med att grädda pannkakor till min sambo och hans kompis strax innan 8. Lite desperate housewives över det hela, men mysigt. Tända ljus och bla bla bla...

Hur som helst! Jag har nämligen testat en ny duschcréme. Palmolive aroma therapy - morning tonic. Den är heeelt fantastisk. Jag luktar friskt och är verkligen uppiggande. Jag rekomenderar den verkligen till er(/OSS!) som har lite svårt att bli pigga på morgonen.  

  

Av afroego - 27 oktober 2010 19:01

Idag gjorde jag en egen läpp-peeling. Lite socker som jag blandar med hård honung. Jag föredrar att göra det med fingret. Sedan så är det bara att smeta på det på läpparna. Jag brukar gnugga ihop läpparna medan den får verka i några få minuter. Sedan torkar jag bort det med en handduk. 

Det här är superenkelt och läpparna blir supermjuka (om man lyckas låta bli att äta upp den...)   

Av afroego - 26 oktober 2010 18:49

Måste bara slänga in lite vackra inspirerande bilder från Chichia London. Helt fantastiska! Ser extra mycket fram emot att åka till Afrika till jul. 

Av afroego - 25 oktober 2010 17:02

Hej hej! Nu är jag tillbaka från en uppfriskande norrlands-semester.

Fick ett prov på ett dagcreme som jag redan starkt funderar på att gå tillbaka och köpa. 

Det var en

Natuvive Age Control


Minimerar synliga fina linjer och återställer hudens

naturliga fuktbalans och fräschör. Berikad med naturlig

druvkärnolja, aloe och UV-skydd ger krämen skydd

mot fria radikaler och framtida påfrestningar.

Utöver detta ger den lätta formulan med

silkesprotein en silkeslen känsla."


   

(Bilden och informationen kommer härifrån)

Det står även någonstans på hemsidan att den är gjord för dem som vill förhindra uppkomsten av ålderstecken på huden. Jag är nämligen bara 21... så inte så gammal än...


  


Detta är precis den typen av creme jag har letat intensivt efter i en vecka. Så komiskt att jag råkade få ett prov idag! Sjukt skoj. 

Har använt den en gång nu bara, så får se hur den fungerar. Men hittils  återfuktar den bra och luktar som en dröm. So far so good. Får återkomma med update! 

Av afroego - 22 oktober 2010 09:06

Är på "semester" i norrland över helgen. Njuter av skog, djur och kyla. Återkommer till veckan! :)

 

Av afroego - 20 oktober 2010 10:28

Hej alla glada som tittar in varje dag :) Ni brukar vara runt 25 st och ni är 6 st som förljer med bloglovin. Först och främst; TACK! :D


Ni är viktiga och ni är de som vet bäst vad just ni vill läsa om! Så skriv och tipsa!! 


I övrigt så håller jag på skissa på Brazilian Blowout tävlingen som snart kommer upp ;) Den som väntar på ngt gott...


här gick det när jag fick min behandling....


Av afroego - 19 oktober 2010 10:04

Visste ni att afrohår kan bli tjockare av att man färgar det!? Joho! Det är nämligen så att det yttersta lagret av håret vidgar sig för att släppa in färgen. Så beroende på vem man är och hur tjockt hår man har så kan håret bli både tjockare och tyngre. Lustigt. 





Bilden till höger är från 2005 då jag hade rött hår, haha. Men den bjuder jag på...

  

Translate

Sök i bloggen

Twitter! (NEW)

Bloglovin'

bloglovin bloglovin

Kontakt

afroego@live.se

Fråga!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11 12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Fråga mig

18 besvarade frågor

RSS

Omröstning

Vad läser du helst om i den här bloggen?
 Afrohår
 Mode
 Kändisar
 Skönhet
 Personligt (om mig)

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards