afroego

Alla inlägg den 3 januari 2011

Av afroego - 3 januari 2011 13:53

  

Kamma/Borsta

Jag personligen kammar inte det syntetiska håret med varken kam eller borste. Jag använder bara fingrarna för att reda ut det. Men oavsett hur man gör så ska man ha som regel att jobba nerifrån och upp. Alltså reda ut håret lite i taget.


 

Tvätt

När jag ska tvätta syntetiskt hår så gör jag endera en co-wash eller så gör jag en schampo-bad. Ett schampo-bad är när jag blandar lite schampo i en balja med ljummet vatten som jag tvättar håret i. Jag försöker att låta bli att gnugga håret så mycket. Sedan sköljer jag det i rent ljummet vatten. Vattnet vrider jag sedan ur håret och torkar det med en handduk. 


Styling

Jag använder ingen värme på syntetiskt hår såvida det inte står på förpackningen att man kan använda värmeverktyg på håret. Fast jag försöker låta bli det ändå - håret håller längre om man låter bli. 

Jag försöker även att låta bli att använda så mycket produkter i håret eftersom det leder till att håret snabbt blir smutsigt och måste tvättas. 


---


Dessa tips är bara förslag baserade på hur jag brukar gå tillväga, som i sin tur är baserat på mina personliga erfarenheter.



Translate

Sök i bloggen

Twitter! (NEW)

Bloglovin'

bloglovin bloglovin

Kontakt

afroego@live.se

Fråga!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Fråga mig

18 besvarade frågor

RSS

Omröstning

Vad läser du helst om i den här bloggen?
 Afrohår
 Mode
 Kändisar
 Skönhet
 Personligt (om mig)

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards