afroego

Alla inlägg under juli 2010

Av afroego - 31 juli 2010 08:47

Ren hud är a och o tycker jag. Resultatet när man sminkar sig tycker jag blir bäst om man har ren hud och huden mår bäst av att man rengör den efteråt. Men när jag ska ta bort mascara blir det ofta en massa mörka fläckar kvar som är svåra att få bort och då använder jag hudkräm! Hudkrämen tar skonsamt bort de rester som blir kvar av sminket och man slipper gnugga och hålla på...

Det här lilla tricket lärde jag mig för några år sedan då en kompis och jag provade en massa smink på händerna i en butik. Då undrade jag om vi kunde få några servetter, men hon sa att vi behövde hudkräm! 

Det fungerar också jättebra om man har klantat sig lite med sminkningen och inte har lust att blöta ner ansiktet med tvål och vatten. Testa! 

  

Av afroego - 30 juli 2010 09:37

Ett problem med att hitta bra ögonskuggor har för mig alltid varit att färgerna är för svaga. Att de knappt syns när man applicerar. Eftersom jag bodde i en väääldigt liten stad när jag växte upp så hade jag inte direkt tillgång till ögonskuggor som var gjorda för mörk hy. Men så kom Viva la Diva till min lilla stad  - och jag tycker att deras smink är jättebra! Ögonskuggorna som säljs var för sig är jättebra och syns jättebra på mörk hy. Visserligen köpte jag en palett med ögonskuggor från dem som inte fungerade lika bra, men de enskilda är banne mig inte långt från perfekta. De kostar dessutom bara 50:-, vilket jag tycker är väldigt överkomligt eftersom jag köpte två som jag haft i två år och bara använt en bråkdel av.  Definitivt något att testa om man inte kan få tag på andra märken!


  

Bilden tagen från Viva la Divas hemsida

Av afroego - 29 juli 2010 12:40

Som vissa kanske vet sa skrev jag om Cover your gray. Och jag fick just reda pa att de kommer att komma tll Sverige pa Afrostore.se!! Toppen!


Av afroego - 28 juli 2010 13:49

Oj, idag är det full rulle så hinner inte riktigt göra ngt riktigt inlägg. Min kusin, hennes man och deras bebis  kommer över på middag så vi måste iväg och handla. Och hela morgonen har gått åt att måla mammas nya lägenhet. Men vi hörs imorrn, ni tappra som kikar in varje dag! :)  

Av afroego - 27 juli 2010 16:04

Okej. Jag köpte dessa idag. För £2,5, alltså runt 30 kr. För solglasögon och ett halsband! Jag förundras fortfarande över att H&M är en av de dyrare butikerna här. I och för sig så går de väl sönder långt innan nästa sommar, men då har man ju ändå tröttnat. hoho

Solglasögon med kedja och halsband med en uggla från Primark

Av afroego - 26 juli 2010 09:26

Jag är en sån som hatar när håret ser fett ut och känns fett. Men samtidigt ser det inte så snyggt ut om håret är jätte-torrt heller. Jag gillar heller inte den tunga och kladiga känslan av fett afrohår. Men här är en produkt som faktiskt håller vad den lovar!

Man kan spraya den på sitt eget hår, extensions eller flätor. Och det är fantastiskt bra om man till exempel gör en snygg festfrisyr a la Beyoncé. Den ger näring till håret utan att tynga ner det och göra det kladdigt. Sen att den luktar gott är ett stort plus (med tanke på hur vissa afro-produkter luktar...)

  

Olive Oil Nourishing Sheen Spray från Organic root stimulator

Av afroego - 25 juli 2010 10:55

Är ni som jag, som mer än en gång råkat förstöra ett riktigt fint nageljobb genom att underskatta tork-tiden? I så fall tror jag faktiskt att Sally Hansen har löst våra problem! 

Jag läste nämligen precis om Sally Hansen's "Insta-Dri" Speed Dry Drops. 

Man droppar den på naglarna så att de blir "touch dry" inom 30 sekunhder!! Dessutom så förebygger den utsmetning och repor. Låter ganska perfekt tycker jag :) 

  

Källa: Sallyhansen.se

Jämför priser och produkter

Av afroego - 24 juli 2010 08:00

En annan bra sak med England är att de har butiker som TopShop, och förutom att det faktiskt är billigare så börjar rean tidigare än i Sverige. Så jag kunde inte låta bli att köpa detta söta guldfärgade halsband på TopShop för bara £2.  


Translate

Sök i bloggen

Twitter! (NEW)

Bloglovin'

bloglovin bloglovin

Kontakt

afroego@live.se

Fråga!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Fråga mig

18 besvarade frågor

RSS

Omröstning

Vad läser du helst om i den här bloggen?
 Afrohår
 Mode
 Kändisar
 Skönhet
 Personligt (om mig)

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards