afroego

Alla inlägg den 8 januari 2011

Av afroego - 8 januari 2011 14:07

Med inspiration från eye magics leopard print så testade jag att göra en leopardögonskugga! Väldigt ambitiöst för en tjej som traditionellt är ganska kass på att lägga ögonskugga. Men för att vara mitt första försök så gick det faktiskt helt okej. Och det kan faktiskt vara ganska snyggt att ha på sig när man går ut (även om det inte är halloween)! :)

   Ni får ha lite överseende med kvaliteten på bilderna, det är nämligen inget batteri i digitalkameran och ingen i hushållet har tagit på sig att ladda...


Såhär gjorde jag :

(Jag visar på handen, för det var så dåligt ljus inne på toan där jag egentligen gjorde det)


1. Grundade med ett bra underlag (detta skimmrar lite festligt så det fick bli det)

    

2. Använde en guldig gul färg från sleek som bas 

   3. Jag använde en välvässad kajalpenna för att göra det mörkaste i mönstren. Jag brukar tänka att jag gör små "c", "u" och bakåtvända "c" istället för hela ringar. 

    

4. Sedan använde jag den spetsiga delen av applikatorn för att dutta i rött/mörkbrunt/brons eller en blandning i c'na (använde dock bara rött på handen för att det skulle synas lite på bild). Man får känna efter lite själv vad som blir bäst...

      

 5. Sist återstpr bara att sudda ut det lite så att det inte blir sp skarp. Voila! 


TREVLIG HELG

Translate

Sök i bloggen

Twitter! (NEW)

Bloglovin'

bloglovin bloglovin

Kontakt

afroego@live.se

Fråga!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Fråga mig

18 besvarade frågor

RSS

Omröstning

Vad läser du helst om i den här bloggen?
 Afrohår
 Mode
 Kändisar
 Skönhet
 Personligt (om mig)

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards