afroego

Alla inlägg under juni 2010

Av afroego - 30 juni 2010 09:30

Vem klär bäst i gult, Vanessa Williams eller Vanessa Williams? (Ja, jag tycker jag är fyndig nu…)

      

  

Av afroego - 29 juni 2010 17:40

Jennifer Hudson är en sån där person som bara är fruktansvärt snygg oavsett. Nu har hon ju gått ner en hel del i vikt och blivit vikväktarnas talesperson, men jag tycker att hon är lika vacker med de extra kilona, som utan. MSN hälsa har ett ganska beskrivande bildspel

   Källa Före Källa Efter

Av afroego - 28 juni 2010 21:18

Jag tycker det är så kul med magkorta toppar. De är sådär härligt 80-tal. Speciellt om man har det till bikini som jag har haft idag, i denna fantastiska värme. Men bara hemma såklart. Jag är ju ingen Carola...

Jag köpte min på topshop, och de har en massa fler söta som ni ser här nere! Sök bara på cropped tops. 

 

Av afroego - 27 juni 2010 12:58

Idag tänkte jag visa hur man kan göra extensions med clips helt själv! Det är inte alls svårt, man kan också göra det helt för hand, men här väljer jag att visa hur man kan göra det med symaskin. Det gör dessutom att det blir ett bättre resultat som håller längre enligt min erfarenhet. Det man behöver är

  • en symaskin som har sick-sack och eventuellt en speciell inställning för att sy knapphål
  • svart tråd (och undertråd)
  • hår på trens (räcker med ett paket för mig)
  • clips (runt 12 - 14 st)
  • måttband

Jag brukar sätta in enligt den här lilla illustrationen som ska föreställa huvudet bakifrån  med nacken.  De röda strecken är där jag brukar mäta. Tre rader från öronen och neråt, sedan en på varje sida av benan där fram så man kan göra en snygg snedlugg eller ha mittbena.

                           

När man har mätt ut enligt ett av strecken så klipper man två rader i samma längd (ibland tar jag tre för lite tjockare hår). Sedan lägger jag den ena raden ovanpå den andra. Men inte direkt ovanpå, utan så att när man syr sick-sack över dem så sys de ihop. Nålen sicker ner i de olika raderna – var för sig. Det är lite svårt att förklara men hoppas bilderna hjälper. :)

 

 


Efteråt ska det se ut ungifär så här (klipp i det här steget bort trådar som kan finnas i håret och eventuellt gråa hår som finns med ibland):

 

Sedan så syr jag fast clipsen med en av inställningarna för knapphål (”B” på bilden). Nålen går mellan trensen och hålet i clipsen. Det är som en sick-sack som inte går framåt om ni förstår vad jag menar…

Har man inte den inställningen kan man sy för hand eller försöka använda vanligt sick-sack.

 

När jag har gjort det så knyter jag ihop trådarna och klipper bort det överflödiga. Desto fler hål i clipsen som man fäster i, desto bättre sitter håret. Jag brukar använda 2, 3 eller 4 clips beroende på hur lång raden är. Det viktigaste är att de yttersta clipsen sitter längst ut på raden, annars blir det inte så snyggt!  

Lycka till!

Av afroego - 24 juni 2010 14:15

Såhär blev det tillslut! Var så sugen på att göra en maxiklänning eftersom jag ganska nyss upptäckt hur fantastiska de är! Knöt ett brett sidenband i mitten bara för att det band ihop looken lite bättre. Men det här var superenkelt och tog inte alls någon längre tid att göra. Jag kommer nog göra om fler saker...

Det är speciellt smart när man har något plagg med bara något element man tycker om. Då sparar man det och lägger till något nytt!

Nu återstår bara naglarna och att komma på vad man ska ha för jacka till...  

Av afroego - 23 juni 2010 23:11

Kan/Vill man inte sälja gamla kläder så kan man alltid göra om dem! Så jag köpte ett lite roligt tyg och ett gult nagellack idag med tanke på midsommar och tänkte gör om den här lilla svarta klänningen! Resultatet visar jag i morgon! :) 

 

Av afroego - 21 juni 2010 20:40

Rihanna har rött hår, och det är fantastiskt! Jag hade själv samma rödfärg i mitt hår för runt sex år sedan och det var många som inte riktigt förstod vad jag höll på med. Jag var helt enkelt bara lite före ;)   (Källa)

Av afroego - 19 juni 2010 10:45

Följde mitt eget tips igår och begav mig ut och provade saker jag inte skulle ha vågat prova annars. Jag har alltid varit skeptisk mot alla dessa jumpsuits och playsuits, men jag provade den här och tyckte att den var ganska fantastisk! Skön, rymlig och ganska snygg... Känns väldigt safari. Med en inplanerad resa till Afrika i vinter så känns den nästan som ett måste. Och den kostar bara 299:- på H&M.


Translate

Sök i bloggen

Twitter! (NEW)

Bloglovin'

bloglovin bloglovin

Kontakt

afroego@live.se

Fråga!

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Fråga mig

18 besvarade frågor

RSS

Omröstning

Vad läser du helst om i den här bloggen?
 Afrohår
 Mode
 Kändisar
 Skönhet
 Personligt (om mig)

Gästbok


Skapa flashcards