afroego

Alla inlägg under mars 2010

Av afroego - 31 mars 2010 08:24

Som sagt har jag ju extensions (weaving) för tillfället och tänkte att det skulle vara passande att posta några tips som jag brukar använda mig av:

  1. Tvätta inte håret så ofta, helst inte mer än en gång i veckan för att inte slita på håret (vid föning och liknande).
  2. Massera in shampo, istället för att gnugga in det, för att inte trassla till håret.
  3. Använd inpackning, helst varje gång, för det gör att hårets kvalitet håller längre.
  4. Kamma gärna igenom håret med en glestandad kam medan balsam/inpackningen ligger i.
  5. Se till att verkligen få ut allt shampo och balsam/inpackning, för om det finns kvar i hårbotten så kommer det att börja klia, och leda till att man vill tvätta det igen.
  6. Ta även väl hand om ditt eget hår om du har partier av ditt naturliga hår framme, exempelvis i benan. För man sliter lätt mer på det håret än det håret som är flätat under extensionsen.
  7. Handdukstorka håret efteråt och massera in en produkt som ger glans och är värmetåligt (om man vill styla efter det har torkat).

 

Denna använder inte bara på mitt hår utan även på extensions

Av afroego - 30 mars 2010 16:38

Tyckte att jag såg dessa byxor någon gång på 90-talet. Men jag är nog för ung för att minnas det som någon större modefluga, men här är de igen. Och på Rihanna. Såhär härmar du hennes stil. Kanske är det dags att ge byxorna en ny chans...

(Klicka på bilderna för att komma till kläderna)

346726Prisoner Of Love Necklace SEK 2499, J Dauphin - NELLY.COM  


Av afroego - 29 mars 2010 12:40

342766Necklace 107 SEK 199, Nelly Accessories - NELLY.COM  

(Klicka på bilderna)


Nu i vår känns det som att det är ett ypperligt tillfälle att förändra och förnya. Jag brukar i vanliga fall alltid bära svart jacka (smickrande för en kurvig figur), smycken i endast guldiga nyanser (eftersom de passar så bra till mörk hy) och ha diskreta skimmrande ögonskuggor. Så man får ta sig en funderare och våga prova något man kanske inte hade gjort i vanliga fall. Jag tänker iaf försöka tänka i andra banor, för jag har märkt att silversmycken, rödtoniga, eller orangea(!), ögonskuggor och ljusa jackor visst passar mig!


Så våga tänk i nya färgbanor... Trevlig måndag!

Av afroego - 28 mars 2010 13:37

Sliten söndag, sliten t-shirt. Fick inspiration från tidningen Chic och  bestämde mig för att göra en lite mer personlig t-shirt - lite roligare (och billigare) än att köpa färdigt. Och allt som behövs är en T-shirt och en sax. 

Fungerade jätte bra med en L.O.G.G t-shirt jag köpte igår på H&M (Herravdelningen), och den kostade bara 49,50:-.

Man ska bara tänka på att ta det tunnaste bomull man kan hitta.


Sax + T-shirt

Klippte först av mudden...

Sedan klippte jag lite hål i olika storlekar där jag ville ha dem...

Som jag sedan pillade upp med fingrarna och kavlade upp ärmarna.

Voila!

Av afroego - 27 mars 2010 18:53

.. så jag tar det lungt här på bloggen! Trevlig helg!

Av afroego - 26 mars 2010 12:58

Vårigt svall går inte att slå en fin-fin fredag som denna. Gjorde själv långa våriga extensions i England, så i helgen blir det svall. Jag personligen använder babyliss varmluftsborste för att få mjuka och lösa lockar. Exakt den som är på bilden faktiskt. Min är iofs lite bucklig eftersom den följt med på diverse äventyr, men den fungerar som en dröm ändå och jag har haft den i flera år! Ett av de bästa köp jag någonsin gjort. Blev överasakad att den fortfarande fanns kvar, men det gör den - häreleven.se bland annat.

   

Av afroego - 25 mars 2010 11:19

Det är alltid bra att ha en djuprengörande tvål hemma när man känner att huden är riktigt oren. Den här brukar jag köra på. Den är speciellt anpassad för mörk hy och är ganska stark, så jag använder den inte allt för ofta.

Den finns att köpa på Afro-care's hemsida för 75:- och den räcker väääldigt länge. Tror att den finns att köpa på Tajmahal också, men har inte kollat själv. Köpte min i England. 


Fair & White Exfoliating soap + Cliniderm Pure & Clean


Jag brukar göra så att jag delar upp den i mindre kuber (med kniv eller liknande) och använder en liten kub i taget. Jag brukar arbeta in den i cirkelform (alltså kuben direkt mot ansiktet) över hela ansiktet, förutom läppar och ögon så klart. Sedan låter jag den ligga kvar i ca 5 min och sköljer sedan. Eftersom den är så effektiv så kan det vara bra att använda en återfuktande hudkräm efteråt. Som den i Cliniderm-serien (finns på apoteket) som ger huden med en matt yta.


Det som är så bra med tvålen är att den motverkar finnar, bleker ärr och gör huden super-len!

Av afroego - 24 mars 2010 10:22

Såhär dagarna innan löning (eller låning) så  brukar det vara ganska tomt i plånboken. Så ett bra tips på att få gratis smink i rätt färger, som är väldigt viktigt för mörk hy, är att be om prover - Något min mamma lärt mig. Fick dessa när jag var i England. De är från MAC och är helt gratis. Fick även prover på vitamin C för ansiktet från The Body Shop. Så det är bara: in och fråga.

Det som är så bra med proverna från MAC är att de räcker väldigt länge. Om man vågar fråga några gånger så behöver man nog inte köpa smink alls... :)

 

Translate

Sök i bloggen

Twitter! (NEW)

Bloglovin'

bloglovin bloglovin

Kontakt

afroego@live.se

Fråga!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Fråga mig

18 besvarade frågor

RSS

Omröstning

Vad läser du helst om i den här bloggen?
 Afrohår
 Mode
 Kändisar
 Skönhet
 Personligt (om mig)

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards