afroego

Alla inlägg under november 2010

Av afroego - 30 november 2010 10:34

Det sköna med att åka utomlands på vintern är dels att man kan köpa alla semesterkläder på rea! Givetvis så har man alla kläder från föregående sommar hemma också, men ibland är det kul med lite nytt ;) Det sköna med det är att det inte behöver vara supertrendigt, utan bara bekvämt med bra passform. 

Så det är dages lilla shopping-tips antar jag - att resa till varma ställen på vinter och köpa garderoben på rea, ho ho!

Dessa är tre av de saker som jag skickade efter från H&M. Försökte verkligen ta bild på mig själv i dem, men det blev inte så lyckat. Så ni får spana på semesterbilderna som kommer senare istället, om det är av intresse dvs, ha ha.

De två klänningarna var på rea och jumpsuiten var så himla billig att det inte spelade någon roll!  

  

Av afroego - 29 november 2010 14:38

Jag läste precis ett lite roligt tips på att skydda afrohår på vintern som jag tänkte dela med mig av. Eftersom man under vintern ofta har höga kragar på jackor och ofta har på sig halsduk så gnids dessa successivt mot håret om man har utsläppt. Detta kan i sin tur jämföras med det jag har sagt om att det är dåligt för håret att sova på bomullsörngott (dels på grund av friktionen och dels på grund av att det tar fukt ur håret).  

Eftersom jag älskar att ha mössa på mig på vintern så kan jag inte ha håret uppsatt, vilket annars är en lösning på det här problemet. Så för såna som mig är det här tipset superbra! Man kan ta på sig en skarf av silke eller satin runt halsen mellan håret och kragen! Hur smart som helst va? ;) 

 Lindex Shop Online - Silkesscarf

Skarf i 100% silke för 49,50:- på lindex 

Av afroego - 27 november 2010 16:14

Nu tänker jag skriva något jag inte trodde att jag någonsin skulle skriva. Jag håller, i detta nu, på att laga vegetarisk pitepalt!! Ha ha, vad är oddsen? Men det ska bli spännande. Det var mycket jobbigare än jag trodde det skulle vara så hinner inte lägga upp alla fynden från H&M. Men! En hinner jag med ett i alla fall. Denna beiga mysiga klänning. Nej, nu är det dags att duka... trevlig helg!

  

   

Av afroego - 26 november 2010 09:06

Snaaaart är det ju semesterdags! Japp, på näst-nästa fredag (den 10e) så drar jag iväg. Så jag har beställt lite semesterkläder från h&m. Hinner inte visa allt nu, men här är ett smakis...

  

   

Av afroego - 25 november 2010 11:45

Nu ska ni få ta del av min fantastiska tisdagförmiddag på Blacknuss. Eftersom

jag ganska nyligen gjort en Brazilian Blowout så fick det bli en lite annorlunda behandling för mig.


Jag fick istället en Texturizer, en djupinpackning med Acai-produkterna som är gjorda för att bibehålla effekten av en Brazilian Blowout, en stylig av håret, en proffsminkning och en plockning av mina, lämpligt nog, buskiga ögonbryn!  

Måste nästan börja med att tacka underbara Katri som tog hand om mig och mitt hår hela förmiddagen! Tack, tack!   

Här nedan har vi några action-shots när den orättvist vackra Katri tar hand om mitt krull. Själv är jag osminkad och har nyss (samma morgon) tagit ut mina amatörflätor, ha ha. 

   Sedan så diskuterade vi vad det skulle bli för frisyr och sminkining. Jag gav Katri fria händer och hon gav mig en awesome rihannainspirerad frilla (utan att klippa mig) och en snygg vardagssminkning där hon lärde mig lite knep och gav mig tips på vad jag borde ha för färger osv. Lägg märke till mina perfekt plockade ögonbryn!    Känner mig som en ny människa!!

Av afroego - 23 november 2010 15:48

Min kära vinnare kom inte idag. Jag antar givetvis att det blev något slags missförstånd, och det är suuuuuupertråkigt. :( Jag är givetvis inte arg på något sätt, bara tråkigt att jag inte fick en chans att ge bort den här härliga dagen till någon... 


MEN! De super-snälla tjejerna på Blacknuss sa att de kunde göra behandligen på mig istället, så det kommer ett inlägg om det snart såklart! :) 

Av afroego - 22 november 2010 19:38

... Kolla din mail ;)

Av afroego - 22 november 2010 09:54

GRATTIS!!


Detta är vår vinnare av:

  • En brazilian blowout
  • En toppning
  • En proffssminkning
  • En rabatt på 10% om du köper något samma dag

  •   


    Och hon vann med motivationen: 

    "Jag gör mkt flätor och insytt, jag vill sluta med det och ge en chans för mitt hår att växa och få en fin glans och det här skulle vara en otroligt möjlighet för mig att börja med! jag vill kunna ta igenom handen utan att fasna i massa krull!  ooh håller tummarna. här får du en aning fin bild när jag har kammat ut och smörjt in håret. men det här håller bara i några timmar för sen måste jag börja om näästa dag..:( Jag vill verkligen kunna ha mitt riktiga hår. tack för en fin möjlighet"


    GRATTIS GRATTIS GRATTIS! :D 


    Translate

    Sök i bloggen

    Twitter! (NEW)

    Bloglovin'

    bloglovin bloglovin

    Kontakt

    afroego@live.se

    Fråga!

    Kalender

    Ti On To Fr
    1
    2
    3
    4
    5 6
    7
    8 9
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16 17 18 19
    20
    21
    22 23
    24
    25 26 27
    28
    29 30
    <<< November 2010 >>>

    Senaste inläggen

    Arkiv

    Kategorier

    Fråga mig

    18 besvarade frågor

    RSS

    Omröstning

    Vad läser du helst om i den här bloggen?
     Afrohår
     Mode
     Kändisar
     Skönhet
     Personligt (om mig)

    Gästbok


    Ovido - Quiz & Flashcards