afroego

Alla inlägg under november 2011

Av afroego - 30 november 2011 08:01



Jag Gjorde en sak här om dagen som jag verkligen aldrig gjort förut. Jag Gjorde en egen quick weave!! Sjukt coolt (tycker jag själv)! Såhär gick det till. 

Det jag behövde: 

- Hårlim

- Hår (ett paket räcker)

- Sax (och rakblad) för att klicka bort hår med lim på och så vidare

- Plastpåse

- Wig.cap eller en avklippt strumpa som jag hade som passar på huvudet

- Clips (2 st) för att sy fast när det är klart

- Clips för att hålla cap-en eller strumpan på plats


Påse på huvudet för att skydda mot lim: (katt i bakgrunden för sällskap)

 

På med strumpan över det:

På med clips för att håla det på plats:

Sedan mätte jag ut rader med hår och limmade dem och fäste dem sedan:   

Rad för rad försökte jag skapa en U-form:

Den sista biten på plats:   

Jag fönade håret för att torka limmet lite innan jag tog av den och tog bort plasten som fastnat på insidan. sedan sydde jag en säkerhets-söm runt sista raden. Sedan klippte jag bort strumpan som var kvar som ni ser på bilden och sydde fast clipsen i sluten av varje sida på den översta raden som ni ser på bilden.  

Jag fönade lite till, sedan var det bara att fläta mitt eget hår (förutom benan på toppen) för att sedan ta på mig den. Sedan kammade jag över och använde varmluftsborsten för att "blenda" mitt hår med det syntetiska. Kul att det var så enkelt!! ;)    (min sambo i bakgrunden)  

Av afroego - 24 november 2011 09:43

Som ni vet så försöker jag spara ut mitt naturliga hår. För några månader sedan(?) så visade jag hur långt det hade växt och ugefär hur texturen var. Nu är det lite svårare. Det har verkligen växt på och det är tjock och otroligt jobbigt ibland. Sedan är det helt fantastiskt ibland. Det är verkligen en mycket jobbigare resa än jag någonsin trott att det skulle vara, men å andra sidan så märker jag hur otroligt mycket starkare det blir för varje dag jag inte permanentar det. Visst, ibland är jag väldigt sugen på att permanenta det, eftersom jag vet att det är längre än det varit på läääänge. Men man får försöka vara stark. Sedan så vet jag att många av er läser och stöttar mig, så det gör det lite lättare. Hade det inte varit för er så hade jag kanske gett upp för länge sedan. Så, tack! :)


Flätade håret igår i tre flätor för att visa hur nött och tunt det permanentade håret är och hur tjockt och starkt det naturliga håret är. Pilen pekar ungefär mot där det naturliga möter det permanentade. Man märker värkligen hur bräckligt det är längst ut. Blir lite sugen på att bara klippa av det. Vi får se om jag vågar det sedan ;)


    

Av afroego - 22 november 2011 08:15

Godmorgon mina små :)


Jag har nog pratat lite förut om det här med torr hy på vintern. Alltså att huden torjar ut lite lättare nu än på sommaren. Ett litet trick som jag bruka använda för att lindra är följande:


När jag tvättar ansiktet på morgonen så torkar jag inte ansiktet, utan jag låter vattnet torka in av sig själv först och sedan applicerar jag ansiktscreme. Det jag har märk är att jag "låser in" maximalt med fukt på det sättet. Värt ett försök? 


 

Av afroego - 21 november 2011 18:11

Såhär dagarna innan lön så är det inte så konstigt att man ser otroliga mängder med saker som man vill ha. Dessa är definitivt på min lista!! 

Designer Nail Wraps SEK 89, Nail Rock - NELLY.COM Designer Nail Wraps SEK 89, Nail Rock - NELLY.COM Designer Nail Wraps SEK 89, Nail Rock - NELLY.COM

Av afroego - 20 november 2011 19:18


Maybelline Master Drama Liner

Såg en Eye Liner som jag verkligen vill testa. Denna nyhet från Maybelline kostar ca 89 kr hos kicks och ska vara speciellt utformad för typ Beyonces look nedan! Det som är speciellt med den är att den har mycket pigment så man verkligen får det där intensiva svarta. Den har en mjuk formela som gör den lätt att applicera och den ska (enligt tillverkaren) hålla i 16h!!


Någon som har testat och vill skvallra om hur den funkar? ;) 

 

Av afroego - 17 november 2011 15:01

Nej, det är inte för tidigt att tänka på sommarbenen! Jag har nämligen börjat med en ny grej, nämligen att endast vaxa mina ben under vinterhalvåret. Alltså ingen rakning, på sin höjd kan jag tänka mig använda hårborttagningskräm om jag är riktigt stressad.


Det jag har märkt är att hårsäckarna blir mindre tydliga och även att håren blir tunnare och färre.

Jag ska inte ljuga, det kan absolut göra ont, men efter ett tag blir man van. Det är nog mer en psykologisk grej än något annat.  ;) 


Dessa brukar jag använda och jag är väääldigt nöjd! Dessa har även våtservetter som luktar GUDOMLIGT. 


 

Ett budget-tips är att man kan använda samma remsa 2 eller fler gånger, man märker när den inte tar några fler hår. Jag brukar se till att nyss ha tvättat benen och INTE smörjt in mig, för då räcker remsorna ännu längre och det är lättare för vaxet att fästa i håret.  

Av afroego - 10 november 2011 21:26

Eftersom att alla finns på twitter och verkar tycka att det är underbart så har afroego bestämt sig för att hänga med i utvecklingen. ;D Fungerar superbra om jag bara vill skicka er läsare ett snabbt budskap som i mitt senaste tweet här till vänster. 

 

Av afroego - 9 november 2011 07:30

Så himla snygg hos Michael Kors. Vet inte vad som är snyggast, hennes nya kropp (och medföljande självförtroende) eller hennes underbara hår som ser väääldigt naturligt ut. Som plattat afro-hår. Alltså inte euro-rakt... Fixa den här looken med hjälp av en afrokam, en fin kam och en bra plattång. Men! Glöm inte skyddet! ;)

     

Translate

Sök i bloggen

Twitter! (NEW)

Bloglovin'

bloglovin bloglovin

Kontakt

afroego@live.se

Fråga!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Fråga mig

18 besvarade frågor

RSS

Omröstning

Vad läser du helst om i den här bloggen?
 Afrohår
 Mode
 Kändisar
 Skönhet
 Personligt (om mig)

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards