afroego

Alla inlägg den 16 oktober 2010

Av afroego - 16 oktober 2010 08:36

Igår gjorde jag en ansiktsmask som faktiskt fungerade bättre än jag trodde. Min hud blev precis som det brukar bli när jag köper en "riktig". Så tänkte dela med mig av min enkla mask!

Blanda lite...

  • Honung (runt 1msk) - Honungen är återfettande OCH återfuktande
  • Fil - Laktossyran som finns i filen löser upp det som håller kvar hudens döda celler
  • Havregryn - Ger skrubb-effekten som i sin tur ger en djupare rengöring

...så att det blir en gryning smet-aktig sak. Man får testa sig fram till mängderna med tanke på att man ska smeta på sig det sedan. 

När du har blandat ihop dessa så står du förslagsvis över handfatet när du i cirkelrörelser maserar in smeten i ansiktet - det kan droppa en hel del!

Efteråt går det bra att tvätta med lite mild tvål.. Men det gick bra att bara tvätta noga med ljummet vatten också. 

Efteråt behövde jag inte ens smörja in huden! 

   Honungen är från norrland, nämligen min pojkvänns mammas granne (man måste älska norrland)! Den smälte jag i en kastrull innan jag la till den. Annars kan man låta den stå framme eller använda flytande. 

Translate

Sök i bloggen

Twitter! (NEW)

Bloglovin'

bloglovin bloglovin

Kontakt

afroego@live.se

Fråga!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11 12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Fråga mig

18 besvarade frågor

RSS

Omröstning

Vad läser du helst om i den här bloggen?
 Afrohår
 Mode
 Kändisar
 Skönhet
 Personligt (om mig)

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards