afroego

Alla inlägg den 2 oktober 2010

Av afroego - 2 oktober 2010 19:23

  

Heej Maya! Tack så himla mycket! :) Jag har plattångat mitt eget år 1 gång sedan jag satte i clipsen någon gång i augusti.  Eftersom jag har rakpermanentat mitt hår innan så är jag noga med att bara platta utväxten. Jag använder även alltid något slags värmeskydd (exempelvis Redken heat glide). Men jag försöker också låta bli att platta mitt hår eftersom det sliter så mycket.

En alternativ metod är ”roller setting” (sök på youtube så får du se massor). Detta har jag dock inte provat eftersom jag inte har lyckats hitta några bra spolar. Den metoden behöver inte göra håret lockigt om man inte vill ha lockar. Man kan använda större spolar så att man får håret ganska rakt. Detta är (vad jag förstår) heeeeeelt ofarligt för håret! Hoppas det var till någon hjälp! Kram


---

Måste bara påpeka att svar som inte blir så här långa svaras direkt i inlägget där frågan ställdes...  

Av afroego - 2 oktober 2010 15:14

Tänkte tipsa om en superbra grej idag! Ibland letar man ju sig galen i försöket att hitta den perfekta nyansen. Vilket visseligen vore helt underbart, men som också är ganska osannolikt, speciellt när man är mörkhyad (OCH bor i Sverige). Så jag har lärt mig att leka vardagskemist.

Min hudfärg och hudkvalitet varierar beroende på vilken årstid det är, hur jag mår och även hur mycket jag sovit (faktiskt!). Så det är ganska självklart för en "product-junkie" som jag att blanda en massa olika saker för att få fram rätt produkt för dagen. Och det finns så många olika kombinationer!! Ska visa några fler konkreta exempel på vad jag brukar blanda sen. Mitt tips är alltså - Lek kemist!   

Och vågar du inte leka riktigt än så se bara till att leta fram allt smink du har i "fel" nyans så ordnar vi det här inom kort...

Translate

Sök i bloggen

Twitter! (NEW)

Bloglovin'

bloglovin bloglovin

Kontakt

afroego@live.se

Fråga!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11 12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Fråga mig

18 besvarade frågor

RSS

Omröstning

Vad läser du helst om i den här bloggen?
 Afrohår
 Mode
 Kändisar
 Skönhet
 Personligt (om mig)

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards