afroego

Alla inlägg den 9 oktober 2010

Av afroego - 9 oktober 2010 18:15

Trots att det inte riktigt att säsong för att vara glittrig och guldig (brukar vara på sommaren) så betyder inte det att det är olagligt. Speciellt inte om man ska ut och festa och (trots kylan) vill visa lite hud. Det är få saker jag tycker är så vackert som nakna axlar. Den lilla kemisten blandar gärna lite hudkräm med ännu mindre ögonskugga. Välj gärna någon väldigt glittrig i en guldnyans och blanda den med hudkrämen och smörj huden som vanligt. Tjusigt!!    

Av afroego - 9 oktober 2010 09:00

När jag har smink på mig (och annars också faktiskt) så har jag en grundrutin för mitt ansikte som fungerar väldigt bra. Det första är att alltid göra rent ansiktet grundligt. Även att smörja in ansiktet med en återfuktande, men matt(!), ansiktskräm. Men däremellan ansiktskrämen och rengöringen finns en avgörande faktor. Vattentemperaturen!

Förut trodde jag att det inte spelade någon roll vilken vattentemperatur man tvättade ansiktet i, alternativt att man skulle ha så varmt som möjligt. Men tji fick jag, när jag någonstans läste om att tvätta ansiktet med kallt vatten!

Efter jag har tvättat ansiktet rent med varmt vatten och ansiktsrengöring så tvättar jag ansiktet med kallt vatten. Detta gör så att porerna stänger sig och man har en bättre grund att smörja in sig på eller att sminka sig på. Huden blir som lenare och... Kan inte riktigt förklara på ett bra sätt hur huden blir när man tvättar med kallt vatten, så TESTA SJÄLV! :)  

      


Steg 1+3                                        Steg 2 - Iskallt vatten!

Translate

Sök i bloggen

Twitter! (NEW)

Bloglovin'

bloglovin bloglovin

Kontakt

afroego@live.se

Fråga!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11 12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Fråga mig

18 besvarade frågor

RSS

Omröstning

Vad läser du helst om i den här bloggen?
 Afrohår
 Mode
 Kändisar
 Skönhet
 Personligt (om mig)

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards