afroego

Alla inlägg under juli 2010

Av afroego - 5 juli 2010 23:04


Okej, nu hittade jag en finare bild på Janet än den jag först visade på hennes nya frilla. Måste säga att jag var lite tveksam till den här looken... 

Av afroego - 4 juli 2010 13:44

  

(Källa)

Nu har jag gått igenom en liten 5-dagars provperiod med dessa små c-vitaminkapslar. På hemsidan står de att de funkar för alla hudtyper utom känslig hy och att de ska "jämna ut hudtonen och ta fram hudens lyster". Egentligen så ska man hålla på i 28 dagar men min erfarenhet är bara baserad på 5 dagar. Men jag tycker ändå att de gjorde skillnad på min hud. Huden blir inte fet och jag tycker faktiskt mig ana lite ökad lyster. Min hy, som lätt blir lite torr, blev lite torrare de första dagarna jag använde kapslarna. Men jag lät det bara vara och nu verkar min hy ha vant sig. Sedan tycker jag faktiskt att priset känns lite väl högt, men å andra sidan så håller man ju inte på med detta varje dag, utan det är ju som sagt bara en kur. Sammanfattningsvis så tycker jag att detta är en bra kur om man har pengarna att lyxa till det...

Av afroego - 2 juli 2010 16:25

Jag köpte inte nagellack idag. Jag köpte all-round polish och myrr oil! Tänkte bara köpa all-round först, men man fick två för 39:-

Det gula lacket från H&M som jag köpte sist satt lite dåligt och så läste jag om Depends All-round polish. Den fungerar så att den dels stärker, och dels agerar som både topp- och baslack. nu har jag precis målat på så vi får se hur bra det är. Men hittills kan jag säga att det blev ett mycket finare slutresultat i alla fall...


  

Av afroego - 1 juli 2010 07:45

Måste bara få tipsa lite om en rolig och mycket enkel sak man kan göra med läppglans - blanda olika färger! 

Jag har natuligt lite mörkare överläpp och lite mer rosafärgad underläpp, och det var så jag fick idéen att ha två olika läppglans också. Jag tycker att dessa från H&M är jättebra. De luktar fantastiskt och de är ganska billiga (och då kan man ju blunda lite för att man kan behöva bättra på dem under kvällen). Mina är i färgerna "Tender Drops" och "Call me plum".

Ibland har jag den ljusare i utkanterna av läpparna och den mörkare i mitten, som också skapar en ganska cool effekt... 

  



Translate

Sök i bloggen

Twitter! (NEW)

Bloglovin'

bloglovin bloglovin

Kontakt

afroego@live.se

Fråga!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Fråga mig

18 besvarade frågor

RSS

Omröstning

Vad läser du helst om i den här bloggen?
 Afrohår
 Mode
 Kändisar
 Skönhet
 Personligt (om mig)

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards