afroego

Alla inlägg under juli 2010

Av afroego - 23 juli 2010 14:04

Jag har säkert tjatat på om det här förut, men jag har inte svart hår, inte helt i alla fall... Hur som helst så är de extensions jag har just nu helt svarta och det enda som syns av mitt eget hår är det längst fram. Jag har heller ingen lust att färga hela mitt hår svart (som är ganska permanent) bara för att matcha mina extensions, så en bra och kortsiktig lösning är att bara tillfälligt färga svart. Jag brukade använda en vanlig gammal mascara som jag inte längre använde till ögonfransarna för att göra håret svart, men här i England finns det något som kallas Cover Your Gray. Den finns som stift, mascara-borste och en massa annat. Bilden nedan är bara ett exempel på ett av deras utföranden.  Det fungerar faktiskt jättebra och försvinner, som mascara, när man tvättar håret, och jag får behålla min naturliga brunsvarta färg! :) 

  

(Källa)

Av afroego - 22 juli 2010 14:16

Jag har faktiskt borjat lara mig att halla mig till afroprodukter eftersom de ar gjorda for var typ av har. Men min mamma har oppnat mina ogon ett snapp! Hon anvander namligen bara TRESemme's shampo och balsam - och hon har fantastiskt fint har. Sa jag antar att det inte finns nagra gyllene regler, for jag har anvant det, och jag gillar resultatet!

Men jag vill veta; Vad anvander ni for harprodukter?  :)

  (Kalla)

Av afroego - 21 juli 2010 18:43

Hejhopp! Ar ju som sagt i England, darav det icke-svenska alfabetet. Maste be om ursakt for avsaknaden av inlagg, men efter en sjukt hektisk resa (fick bland annat springa hela vagen in i flygplanet med 2 min marginal pa grund av SJ's forseningar) sa behovdes lite somn och en avslappnad dag till att promenera runt i varat Bristol. :)


Det som ar fantastiskt med England ar att det ar sa sjukt billigt att Shoppa! Sa att flyga till ett stalle som Bristol ar perfekt eftersom det inte ar lika mycket folk som i London (men anda kanns det som i Sthlm!?) och mycket billigare, men det finns exakt samma butiker!! Till exempel New look. Dom har sa mycket fina saker och det ar superbilligt! Visserligen gar det aven att bestalla hem till Sverige!;) Har kommer ett litet urval:

     

   

Inget problem att fa tag pa de senaste trenderna som batik och farpals (givetvis ett exempel pa fake-pals)

Av afroego - 19 juli 2010 14:34

Nu far jag och min karl iväg på en smått spontan-bokad resa till England i en månad(!). Så idag tipsar jag om... spontana resor till England! hoho


Trevlig måndag samtliga!

      

Av afroego - 18 juli 2010 11:21

Hej Hopp! Här kommer ett supersnabbt badtips! För er som är som mig och tycker att vi är lite nakna utan mascara så är ett tips att använda kajal som eyeliner i utkanten av övre ögonlocket! Den försvinner inte lika lätt som en riktig eyeliner och man får den inte i ögonen som mascara! 

(Obs jag har mascara också på den här bilden, men ville bara visa var jag brukar lägga kajalen)


  


Nu drar jag och badar! :-)

Av afroego - 17 juli 2010 07:00

Tävlingen är avslutad och vinnaren är "d-rated" Davin!

  

I beskrivningen skrev Davin bland annat såhär; "Toppen är egentligen en stor sjal,eller vad man nu ska kalla det. Den fick jag från min mormor som bor i Uganda. Halsbandet och armbandet är också från Uganda." Och att matcha dessa med en pastellfärgad kjol från ellos är i mina ögon en solklar hit. Även sättet att vira en sjal till en tubtop är typiskt afrikanskt! Jättefint! 

Rabatten på 20% från JC kommer snart med posten!Grattis igen!! 

Av afroego - 17 juli 2010 00:00

resultatet visas imorgon kl 7!!Lycka till! 

Av afroego - 16 juli 2010 11:23

  

Nu tänkte jag prata lite om läppstift!

Har man lite ljusare mörk hy så passar man ju fantastiskt bra i lite rosa-beiga toner av läppstift och har man lite mörkare hy så passar man jättebra i lite guld och bronsaktiga toner, tycker jag. Men är man som jag och byter nyans lite beroende på om det är vinter eller sommar och dessutom inte använder läppstift så ofta, så är det fantastiskt när man hittar en gyllene medelväg! Som det här läppstiftet från IsaDora i nyansen Wet Gloss 23, Mango. Den passar både mot lite mörkare hy som mot ljusare. 

Saken är den att det inte finns något recept som funkar för alla så när man ska köpa, eller investera i, ett läppstift så är det viktigt att testa massor av nyanser och märken, och fråga någon som har bättre koll på vad som funkar på just din hy. Lycka till! :)


Rihanna i lite ljusare och Tyra som är snäppet mörkare

   

 

(Källa) (Källa)

Glöm inte att tävla!! Sista dagen idag! Avslutad



Translate

Sök i bloggen

Twitter! (NEW)

Bloglovin'

bloglovin bloglovin

Kontakt

afroego@live.se

Fråga!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Fråga mig

18 besvarade frågor

RSS

Omröstning

Vad läser du helst om i den här bloggen?
 Afrohår
 Mode
 Kändisar
 Skönhet
 Personligt (om mig)

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards