afroego

Alla inlägg under mars 2011

Av afroego - 14 mars 2011 18:26

Hej hopp! Hemskt ledsen att jag inte uppdaterat, men jag ser att ni läser troget så jag ska försöka bli bättre ;) 


Anni från Afrostore var här och hälsade på mig och min lilla kisse i lördags och det blev som en liten julafton! Fick en massa produkter att prova som så småningon kommer upp på Afrostore! WIHO! Tack Anni! :) 


Så recension kommer! 


  


Slänger in en bild på mig och lill-kissen också, så ni vet vad som har hållt mig från bloggen ;) 

  

Av afroego - 5 mars 2011 11:48

Nu kör jag igång med vårstädningen av sminkverktygen, huhu! Jag har i princip aldrig gjort rent mina penslar, men efter en kurs på Konstfack (gillar att name-droppa) i måleri så lärde jag mig några knep som jag tänkte att jag tillämpa på mina stackars, billiga, smutsiga penslar. 


Förberedelser

Leta fram alla penslar som behöver rengöras (OBS! Även dem som ser rena ut)

En burk eller ett glas att ha penslarna i kan vara bra 

Se till att ha ett rent handfat och rena händer


  

Jag delade upp det så att jag körde de långhåriga penslarna först och de som är lite mer svampiga (vet inte vad de heter) för sig. En del av förberedelsen är även att diska glaset jag ska ha dem i.


  




Det första jag gjorde var att sköja dem i vatten. Och som ni ser nedanför så ser det ut som att vattnet som rinner ur är helt rent. MEN ICKE! 


 

Jag använde mig av diskmedel som jag duttade på vääääldigt sparsamt (eftersom man måste tvätta så många omgångar). 


 

För att jobba ur smutsen/sminket så penslar jag handfatet fram och tillbaka som om jag strök färg. Det gör jag för att inte böja stråna och förstöra borsten. Detta kan man också göra i handen, det går mycket fortare. Men jag tycker om att göra det mot porlinet eftersom man ser exakt när den blir ren. Sminket i borsten är ju i din hudfärg så det är inte säkert att man ser att borsten fortfarande är smutsig om man gör det mot handflatan. 


Efter jag har gjort det här en omgång så sköljer jag ur och gör om samma sak tills skummet och vattnet som kommer ur borsten är helt rent. 



 

När borsten sedan är ren, men blöt, så formar jag den med fingrarna till en spets och torkar sedan av skaftet. Stråna torkar jag bara ytligt för att inte förstöra formen. 


 

Sedan hamnar borsten i det nytvättade glaset! 


 

Jag gör, som sagt, samma sak med alla borstar och penslar. 


Men med dessa gör jag lite annorlunda. Dessa masserar jag in tvålen i efter det att jag har spolat dem i vatten. Jag penslar även dessa mot porslinet för att försäkra mig om att de är rena. 


  

 

Sedan är det bara att vänta in att dessa ska torka. Det tog tid, men så skönt att ha det gjort! ;) 


   




Av afroego - 2 mars 2011 15:25

Höll på att sy en klänning för ett tag sedan men råkada ta en lite för lång paus. Så nu ser jag att Beyonce försöker sno min stil !! Jag vet, nästan helt säkert, att jag var först med den här typen av klänning. Jag började nämligen sy den strax efter jag kommit hem från Uganda i det här fantastiska östafrikanska tyget. Typiskt B ;) 

      

Av afroego - 1 mars 2011 21:29

Hej hopp! Ska på begäran av en nära vän visa lite mer av det jag handlade den där dagen.  Nämligen två halsband från TopShop.       

Får be om ursäkt för de lite töntiga bilderna av dålig kvalitet ;)


Detta halsband skulle ha kostat 149 men på grund av den brutala rean i skärholmen fick jag ge 50:-!!! Hade den på premiären med en genomskinlig blus från bikbok.

   


Detta här under skulle ha kostat 249 och jag betalade bara 50 för detta med! En klar favorit. Detta halsband är komplett med stol, kamm, nyckel, hjärta, sax och det viktigaste av allt: SPEGEL! En riktig. Alltså ingen fejk, bubblig, plast-spegel!! Detta hade jag med en ny topp från gina tricot.

Translate

Sök i bloggen

Twitter! (NEW)

Bloglovin'

bloglovin bloglovin

Kontakt

afroego@live.se

Fråga!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Fråga mig

18 besvarade frågor

RSS

Omröstning

Vad läser du helst om i den här bloggen?
 Afrohår
 Mode
 Kändisar
 Skönhet
 Personligt (om mig)

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards