afroego

Alla inlägg den 30 mars 2011

Av afroego - 30 mars 2011 10:49

Tänkte passa på att skriva lite om ett tips för oss som ofta har extensions, men ändå försöker ta hand om vårat hår.

Eftersom man då inte behöver bry sig så mycket om att håret är exakt jämnt klippt så kan man ju givetvis toppa håret själv. Tänkte också uppdatera lite om om min hårsituatuon.

Som de som brukar läsa ofta säkert vet så håller jag på att försöka växa ut mitt naturliga hår, och det går verkligen fort! Nu kan jag knappt  kamma igenom det. Jag måste separera det till små delar och bearbeta varje del för sig. Vilket för mig osökt in på tipset jag tänkte ge, nämligen:



När jag toppar mitt hår, speciellt när jag har ojämna längder i håret från början och samtidigt inte vill klippa av så värst mycket så separerar jag håret i små delar. Just nu kör jag på ungefär 8 små delar. Det jag gör är att jag

1. Har håret uppsatt med en klämma, tar ut en liten del.

2. Lägger i hårlotion och reder ut den försiktigt. Det är viktigt att man använder en bredtandad kam och börjar med topparna för att sedan jobba sig upp mot rötterna.

3. När den är utredd så flätar jag den i en tajt fläta (för att den ska hålla). Så gör jag med hela håret tills allt är flätat.

4. Efter det är klart så klipper jag sparsamt av topparna på flätorna. Då klipper jag bara av det absolut nödvändigaste på varje sektion.  

Frisörsax från eleven(11)  

Translate

Sök i bloggen

Twitter! (NEW)

Bloglovin'

bloglovin bloglovin

Kontakt

afroego@live.se

Fråga!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Fråga mig

18 besvarade frågor

RSS

Omröstning

Vad läser du helst om i den här bloggen?
 Afrohår
 Mode
 Kändisar
 Skönhet
 Personligt (om mig)

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards