afroego

Direktlänk till inlägg 4 januari 2012

Moroccanoil

Av afroego - 4 januari 2012 22:03



Okej mina vänner. Detta kit fick jag från min sväris. Jag vet inte hur mycket jag kan brodera ut, men jag tror det räcker ganska bra om jag säger att det är FANTASTISKT! Men för tydlighetens skulle tar vi det produkt för produkt.


Schampo: Som ni vet brukar jag inte schamponera mitt hår. Men för testets skull så gjorde jag det. Schampot luktade gott, men lite unisex på något sätt. MEN, det gjorde sitt jobb och gjorde håret rent!


Balsamet: Balsamet luktade på npgot sätt mjukare och "gräddigare" än Schampot. Definitivt till det bättre. Det var lätt att massera in, men jag kan inte bedöma det helt för sig eftersom jag använde oljan direkt efter. 


Moroccanoil behandlingen: Den var som en olja som man maserade in. Denna var i light-versionen för fint hår (min styvmamma har bra koll på afro-hår;). Denna luktade som balsamet men starkare!


Allt som allt fungerade detta superbra i mitt hår! Det enda som var lite tråkigt var att oljan inte är så dryg :/ För det behövs en del för att få det fördelat i hela håret. Men när håret har absorberat det så känns det inte oljigt alls, och det är ett definitivt plus! 


Men! Nu ska jag vara lite duktig och skicka länk till där man kan köpa denna presentförpackning som jag fick: 


KÖP HÄR:

https://www.bangerhead.se/sv/artiklar/moroccan-holiday-gift-kit.html


http://www.lyko.se/sv/artiklar/moroccanoil-necessar-paket.html


(Jag fick också med väskan som finns på hemsidorna men orkade inte hämta och fota den...) Men saken är den att om man köper kitet så bör man byta ut oljan till light om man har afrohår. Det sa tydligen frisörskan till styvis. Och det gjorde hon såklart för min skull, gulle! :) 



 
 
Elin

Elin

4 januari 2012 23:04

Det här har jag också funderat på att testa! Har en kompis som kör detta + ricinolja, och för henne verkar det funka bra.

http://www.eschluter.blogg.se

afroego

5 januari 2012 09:33

Jag tycker absoluuut at du ska testa! :D Men då behöver du nog inte byta ut oljan ;)

 
sally

sally

5 januari 2012 19:54

a deras klädder är verkligen to die for

http://www.bossdiva.blogg.se

 
Angela

Angela

6 januari 2012 19:30

Oh lá lá! Vill köpa, hehe! Har funderat på Moroccanoil ganska länge nu men aldrig vågat "satsa" Tack så mycket för att du skrev om produkterna tjejen! Det uppskattas mycket.
Svar: Tack så mycket, hihi! Fast några av de saker jag köpt var inte på mellandags rean tyvärr. Jaa, visst är de snygga? Är inte heller säker på att jag skulle klara att gå i alla de men man vill liksom änå ha de, hähä! (Ledsen för att jag skrev så mkt). Kram!

http://angeelas.blogg.se

afroego

8 januari 2012 12:10

Men gulle! Det är därför jag bloggar överhuvudtaget! :D Va glad jag blir :)

Haha gillar när det skrivs mycket ;) Kram!

 
juliette

juliette

7 januari 2012 04:32

sv:o faktiiskt, jätt bra märke!! de bästa med det är att man kan både platta och låga det;D

http://sweetiieme.blogg.se

afroego

8 januari 2012 12:06

thats why we love it!! :D

 
Julclaude - Nudity is not a crime!

Julclaude - Nudity is not a crime!

7 januari 2012 21:57

Man kanske ska ta och testa oljan - har bara hört massa gott om den! :)

http://vanissajulclaude.devote.se

afroego

8 januari 2012 12:05

det tycker jag :D

 
sally

sally

8 januari 2012 03:16

Eller hur man hittar hur mycket som hälst

http://www.bossdiva.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av afroego - 22 februari 2012 12:15

  I exakt två år har jag skrivit i den här bloggen: afroego.bloggplatsen.se (som började som enafro.bloggplatsen.se, minns ni? ;)). Här har jag bland annat skrivit skrivit 102 inlägg om skönhet och 125 inlägg om afrohår. Nu är det dags att lämn...

Av afroego - 22 februari 2012 09:55


Hej hopp! Igår hade jag det enorma nöjet att få testa fantasi-sminkning på Vanissa! Det var sjukt kul och Vanissa var så snäll och lät mig göra vad jag vill, haha. Trots att hon såg liiite rädd ut ibland ;) Ikväll har jag ett annat offer! Men då blir...

Av afroego - 20 februari 2012 14:27

Hej mina trogna! :D Snaaart så är det en massa roligt som händer för den här lilla bloggen fyller två år! Man kan säga att jag firade detta lite häromdagen genom att göra helt sjuuuka fynd!    En lite crazy fake-läder klänning, 49kr!? Kavaj/...

Av afroego - 16 februari 2012 09:12


Just nu står de fina rosorna jag fick av min kille på mitt skrivbord och det är så mysigt! Jag blev lite inspirerad av dem och gjorde en liten sminkning. Såhär blev det: Vit lockskugga (över ögonen) Grön droppskugga (under ögonen i ytterkant) o...

Av afroego - 15 februari 2012 09:03

       

Translate

Sök i bloggen

Twitter! (NEW)

Bloglovin'

bloglovin bloglovin

Kontakt

afroego@live.se

Fråga!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Fråga mig

18 besvarade frågor

RSS

Omröstning

Vad läser du helst om i den här bloggen?
 Afrohår
 Mode
 Kändisar
 Skönhet
 Personligt (om mig)

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards