afroego

Alla inlägg den 2 augusti 2010

Av afroego - 2 augusti 2010 08:50

När man ska permanenta (eller göra något annat kemiskt med håret) så måste man verkligen läsa instruktionerna först. Jag brukar vara så ivrig, speciellt när jag testar något nytt, att jag bara skum-läser eller till och med hoppar över lite. Men igår, trots att jag har använt Organic root stimulators rakpemanent förut, så läste jag igenom instruktionernas "Do's" och "Don'ts" och fick några överaskningar! 

Till ex;

  • Man ska INTE kamma igenom håret medan man har medlet i (jag ha alltid föredragit att använda spateln men jag trodde i alla fall att man kunde använda kammen också...)
  • Man ska INTE dricka kaffe eller andra heta drycker innan man permanentar.
  • Man ska INTE permanenta håret om man har förhöjd kroppstemperatur. 
  • Man ska INTE använda mjäll-shampo två veckor innan eller efter man har permanentat håret. 

Så vad ni än gör, läs! :) 

Translate

Sök i bloggen

Twitter! (NEW)

Bloglovin'

bloglovin bloglovin

Kontakt

afroego@live.se

Fråga!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Fråga mig

18 besvarade frågor

RSS

Omröstning

Vad läser du helst om i den här bloggen?
 Afrohår
 Mode
 Kändisar
 Skönhet
 Personligt (om mig)

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards