afroego

Alla inlägg den 13 mars 2010

Av afroego - 13 mars 2010 10:58

Fick inspiration från gårdagens frisyr att göra något lite mer avancerat. Så jag bestämde mig för att göra en Paris/Lady gaga rosett!

   

Man behöver:

  • Flät-hår
  • Snodd
  • Tråd
  • Hårnålar
  • Hårkam
  • Hårspray

Använde mig av samma princip som för uppsättningen till en början. Sen gick det såhär:

Jag klippte loss en lika lång bit som sist, men tjockare. Sedan delade jag stycket i tvi och la slutet av styckena över varandra och körde igenom kammen:

Efter det klämde jag ihop stycket med en hårklämma och knöt:

Sedan urskilde jag ett litet stycke som ska bli mittendelen av rosetten:

Sedan knöt jag lite längre ner än mitt på, det större stycket hår:

Sedan efter jag satt fast allt hår i mitt hår som med hästsvansen så följde jag ungifär den här videon: (OBS! Det lilla hårstycket som lämnades över är det hon fäster vid ansiktet medan hon gör rosetten. Sen fäller hon den över så den bildar ett mittenband.)

Sen var det klart!

Ha en trevlig lördag!

Translate

Sök i bloggen

Twitter! (NEW)

Bloglovin'

bloglovin bloglovin

Kontakt

afroego@live.se

Fråga!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Fråga mig

18 besvarade frågor

RSS

Omröstning

Vad läser du helst om i den här bloggen?
 Afrohår
 Mode
 Kändisar
 Skönhet
 Personligt (om mig)

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards