afroego

Alla inlägg den 9 mars 2010

Av afroego - 9 mars 2010 15:48

Bor man i Sverige och har afrohår är det viktigt att man tar väl hand om det. Speciellt med tanke på att man inte har tillgång till alla produkter som är anpassade för vår typ av hår. Men även det ombytande klimatet nöter på afrohår.


Hårlotion anpassat på afrohår är inte ett alternativ jag tycker är särskillt roligt eftersom håret blir väldigt fett och ser fett ut. Men jag brukar ändå använda hårlotion dagen innan och sova med det. Då har det fått en chans att mattats av en aning innan man ska iväg.


Siden- eller Satinkuddar är också jättebra för håret. Friktionen mellan hår och kudde blir mindre, vilket resulterar i att håret nöts mindre. Har man inte lust att köpa nya sängkläder så kan man ju alltid köpa Siden eller satin-mössor eller hårband på sin afrobutik. Jag har personligen råkat tappa bort min mössa så jag brukar använda en avklippt och knuten nylonstrumpbyxa, fungerar det med!

 

Av afroego - 9 mars 2010 14:29

Starka kvinnor blir starka förebilder. Michelle-inspirerat till arbetsintervjun?


Blus, Lindex

Kjol, Asos

Bälte, Chique.se

Klacksko, Asos

Halsband, Nelly

Kuvertväska, Asos

Translate

Sök i bloggen

Twitter! (NEW)

Bloglovin'

bloglovin bloglovin

Kontakt

afroego@live.se

Fråga!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Fråga mig

18 besvarade frågor

RSS

Omröstning

Vad läser du helst om i den här bloggen?
 Afrohår
 Mode
 Kändisar
 Skönhet
 Personligt (om mig)

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards