afroego

Alla inlägg den 12 mars 2010

Av afroego - 12 mars 2010 14:05

Hår på trens kan vara ganska likt afrohår som är plattat. Men det hår som kvalitetsmässigt liknar vårt hår mest, enligt mig, är det hår man köper för att göra vanliga rastaflätor. Det är frissigt och tjockt och faller inte tungt som europeiskt hår och det är dessutom mycket lättare än hår på trens. Så jag tänkte visa hur man kan göra en snygg och SJUKT BILLIG festfrisyr med hjälp av sånt hår istället för vanliga extensions på clips.

Jag köpte det här på Tajmahal här i stockholm:

Kostade bara 35:- ! Jag köpte färgen 4 eftersom jag inte har kolsvart hår.

Sen köpte jag även några hårnålar från hm och små hårkammar (25:-/4st) på Tajmahal de också.

 

Håret i paketet är vikt på hälften och flätat löst. Så jag öppnade flätan och klippte av en bit som var hälften så tjock och dubbelt så lång som jag ville ha den. Eftersom man sticker igenom kammen på mitten och viker, så blir den det dubbla i tjocklek och hälften så lång. Efter jag hade vikt den över kammen så smorde jag in den i hårlotion. Spelar ingen större roll vilken man använder, men det är ju en fördel om den luktar gott. Jag har satt en hårnål nära kammen för att hålla håret på plats medan jag smörjer in det.

Efter detta gäller det att spraya ordentligt på toffsen och klippa bort hårtrassel som ofa förekommer när man jobbar med sånt här hår.

Sen är det bara att kamma upp håret och fästa kammen så nära skallen som möjligt under där toffsen ska sitta. För att släta ut (vilket jag inte gjort så väl på den här bilden) kan du använda hårlotion igen (jag använder got2b smooth 'n chic) och eventuellt spraya allt hår, men det är inte ett måste.

Går även att göra det till en liten knut (eller hundratals andra varianter) - Var kreativ!

      

Trevlig helg!


Translate

Sök i bloggen

Twitter! (NEW)

Bloglovin'

bloglovin bloglovin

Kontakt

afroego@live.se

Fråga!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Fråga mig

18 besvarade frågor

RSS

Omröstning

Vad läser du helst om i den här bloggen?
 Afrohår
 Mode
 Kändisar
 Skönhet
 Personligt (om mig)

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards