afroego

Alla inlägg den 24 februari 2010

Av afroego - 24 februari 2010 08:48

Har insett att det verkligen lönar sig att ta vara på sina händer och fötter. Man känner sig lite extra fin sådär en tråkig onsdagsmorgon.


Jag har aldrig kunnat göra en snygg fransk manikyr, men jag har hittat en genväg till ett nästan lika fint resultat. Det jag brukar göra är att jag filar toppen av naglarna (där man annars hade målat det vita) och sedan putsar jag så det blir ganska blankt - för blankt gör att nagelacket inte fäster lika bra. Det kan man göra med en sån där fyrastegsfil (hittade ingen bild). Sedan målar jag över med H&Ms Nail hardener som jag inte heller hittade någon bra bild på.


På tånaglarna brukar jag dock köra på med lite färg!


Sedan använder jag dessa förvånansvärt billiga krämer för händer och fötter. Vips så känns det lite bättre att åka till sin sysselsättning...

 

CCS fotvårssalva 28,50:- på Apoteket

Vaseline healthy hand & nail conditioning, ca 26:-

H&M Nail Polish (färg:beautylicious) 39,50:- på H&M

H&M Nail Hardener 39,50:- (vad jag minns) på H&M

Av afroego - 24 februari 2010 00:02

Vill inte sova än..nej. Så jag pysslade ihop en liten sån här istället. Första gången faktisk. Är dessutom limmad på Asos.com sen två timmar tillbaka :) Såg klänningen först och tyckte den var DIVINE.

 

Versace solglasögon, klänning, väska och Ljuvliga klackar.

Tidigare månad - Senare månad

Translate

Sök i bloggen

Twitter! (NEW)

Bloglovin'

bloglovin bloglovin

Kontakt

afroego@live.se

Fråga!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
<<<
Februari 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Fråga mig

18 besvarade frågor

RSS

Omröstning

Vad läser du helst om i den här bloggen?
 Afrohår
 Mode
 Kändisar
 Skönhet
 Personligt (om mig)

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards