afroego

Alla inlägg den 23 februari 2010

Av afroego - 23 februari 2010 20:03

Så vill man kanske se ut så här på sommaren.. kanske till och med med denna klänning... Kanske för att den bara kostar 74,23:- på Asos... Kanske för att fraken är nere på 60:-!!!!! Men vad vet jag...

 

Av afroego - 23 februari 2010 19:56

Ibland får man bara lust att göra något drastiskt och bara raka av sig lite hår. Speciellt när man ser en frilla som denna... men ja vet att det aldrig skulle bli så snyggt på mig....

Men drömma kan man ju.

Av afroego - 23 februari 2010 15:43

Ett litet trick(?) jag nyss lärt mig är att sätta upp mitt hår precis efter jag har tvättat det...

   De flesta, även jag, har för vana att föna och sedan platta håret när man har afrohår. Jag har märkt att mitt hår faktiskt blir nästan lika rakt om jag, efter jag har tvättat det, jobbar in en produkt och sedan sätter upp det i en stram knut. Works like a charm.

Jag använder Redken heat glide (mellen 350 och 400:-) som jag köpte hos frissan.

Av afroego - 23 februari 2010 13:17

På tal om smink (förra inlägget) vill jag slå ett slag för ALLA Sheer Cover produkter faktiskt. Jag testade det någon gång då jag hade lite pengar över att investera i ett av deras startpaket. Fungerade toppen för mig faktiskt. Fungerar faktiskt på exakt de sättet de säger att det ska - lätt, men bra täckning.

 

Jag bruakr använda deras mörkaste puder (man fick med de två mörkaste nyanserna när man beställde dark) på sommaren då jag är lite mörkare och den ljusare blir en bra highlighter. Duo concealern var bra den med och använder den ljusare nu i kombination med maybelines. Jag änvänder dock bara där min egen färg inte är felfri, haha. Är inget fan av tungt smink. 


Av afroego - 23 februari 2010 08:07

Pissväder och förseningar...


det finns trots allt sätt man kan vara lite vardagssnygg idag;

 

Isadora's VibraLash Mascara, heeelt fantastisk. Sheer cover dual concealer i färgern Tan/dark (förvånansvärt bra för att vara köpt från tv). Maybelines dream matte mousse som jag hittils bara fått tag i England, färgen Chocolate, men går säkert att specialbeställa i butik om man frågar snällt. Och den trogna vännen Lypsyl som finns överallt! 

Tidigare månad - Senare månad

Translate

Sök i bloggen

Twitter! (NEW)

Bloglovin'

bloglovin bloglovin

Kontakt

afroego@live.se

Fråga!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
<<<
Februari 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Fråga mig

18 besvarade frågor

RSS

Omröstning

Vad läser du helst om i den här bloggen?
 Afrohår
 Mode
 Kändisar
 Skönhet
 Personligt (om mig)

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards