afroego

Direktlänk till inlägg 30 november 2011

Göra en egen quick-weave

Av afroego - 30 november 2011 08:01



Jag Gjorde en sak här om dagen som jag verkligen aldrig gjort förut. Jag Gjorde en egen quick weave!! Sjukt coolt (tycker jag själv)! Såhär gick det till. 

Det jag behövde: 

- Hårlim

- Hår (ett paket räcker)

- Sax (och rakblad) för att klicka bort hår med lim på och så vidare

- Plastpåse

- Wig.cap eller en avklippt strumpa som jag hade som passar på huvudet

- Clips (2 st) för att sy fast när det är klart

- Clips för att hålla cap-en eller strumpan på plats


Påse på huvudet för att skydda mot lim: (katt i bakgrunden för sällskap)

 

På med strumpan över det:

På med clips för att håla det på plats:

Sedan mätte jag ut rader med hår och limmade dem och fäste dem sedan:   

Rad för rad försökte jag skapa en U-form:

Den sista biten på plats:   

Jag fönade håret för att torka limmet lite innan jag tog av den och tog bort plasten som fastnat på insidan. sedan sydde jag en säkerhets-söm runt sista raden. Sedan klippte jag bort strumpan som var kvar som ni ser på bilden och sydde fast clipsen i sluten av varje sida på den översta raden som ni ser på bilden.  

Jag fönade lite till, sedan var det bara att fläta mitt eget hår (förutom benan på toppen) för att sedan ta på mig den. Sedan kammade jag över och använde varmluftsborsten för att "blenda" mitt hår med det syntetiska. Kul att det var så enkelt!! ;)    (min sambo i bakgrunden)  

 
 
Anni

Anni

30 november 2011 18:47

Ojojoj hängde inte riktigt med där men det ser ju jättefint ut. Det där kräver jag nästan att få se i verkligheten! :) Själv har jag äntligen fått till mina flat twist och är nöjd med det liksom hahah Är det inte dags för en dejt snart? :)
Kram
Anni

http://www.afrostore.se

afroego

30 november 2011 22:07

Här går det undan ;) Får försöka förtydliga!

åh! Det vill JAG se bild på! Eller snarare in real life på nästa dejt!

Vi mailas! :) KRAAAM!

 
Angela

Angela

1 december 2011 12:55

Oh lá lá! Den blev såå fin tjejen!

Svar: Åhh, tack så mycket! Tycker du?? Bilden har legat i helt oanvänd på datorn i väntan på att jag bara ska våga visa den, hehe!

http://angeelas.blogg.se

afroego

2 december 2011 17:46

Hihi tack!

Ja absolut rätt beslut att visa den, du var suuuperfin! :) KRAM!

 
Ingen bild

Emilia

2 december 2011 13:39

Hej,vad heter håret du använde? Det blev jätte fint :)

afroego

2 december 2011 17:44

Hej! Det är ett syntetiskt hår från Uganda, har inte hittat det på nätet, tyvärr :(

 
sally

sally

4 december 2011 18:07

fyfan vad smart hahaha och det blev skit snyggt

http://www.bossdiva.blogg.se

afroego

4 december 2011 19:37

Tack vännen! :D

 
Julclaude - Nudity is not a crime!

Julclaude - Nudity is not a crime!

4 december 2011 21:20

Asfint ju! =)

Och just det håret är nog bäst att använda sig av, speciellt när man lämnar lite av sitt hår som man inte tänker rakpermanentera..

http://vanissajulclaude.devote.se

afroego

6 december 2011 08:26

Jag tror ocskå det, för man vill ju inte platat varje dag heller :( ;)

 
Maja

Maja

5 januari 2012 23:44

Niiice! bästa partytricket där...synd att jag e sjukt kass på å fläta in mitt egna får..har du några grymma tips på det kanske? ::)

http://perfectionmakesmeyawn.blogspot.com

afroego

6 januari 2012 14:37

CLIPS är ett gryyyyymt tips i så fall, då behöver du inte fläta alls ;) KRAM!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av afroego - 22 februari 2012 12:15

  I exakt två år har jag skrivit i den här bloggen: afroego.bloggplatsen.se (som började som enafro.bloggplatsen.se, minns ni? ;)). Här har jag bland annat skrivit skrivit 102 inlägg om skönhet och 125 inlägg om afrohår. Nu är det dags att lämn...

Av afroego - 22 februari 2012 09:55


Hej hopp! Igår hade jag det enorma nöjet att få testa fantasi-sminkning på Vanissa! Det var sjukt kul och Vanissa var så snäll och lät mig göra vad jag vill, haha. Trots att hon såg liiite rädd ut ibland ;) Ikväll har jag ett annat offer! Men då blir...

Av afroego - 20 februari 2012 14:27

Hej mina trogna! :D Snaaart så är det en massa roligt som händer för den här lilla bloggen fyller två år! Man kan säga att jag firade detta lite häromdagen genom att göra helt sjuuuka fynd!    En lite crazy fake-läder klänning, 49kr!? Kavaj/...

Av afroego - 16 februari 2012 09:12


Just nu står de fina rosorna jag fick av min kille på mitt skrivbord och det är så mysigt! Jag blev lite inspirerad av dem och gjorde en liten sminkning. Såhär blev det: Vit lockskugga (över ögonen) Grön droppskugga (under ögonen i ytterkant) o...

Av afroego - 15 februari 2012 09:03

       

Translate

Sök i bloggen

Twitter! (NEW)

Bloglovin'

bloglovin bloglovin

Kontakt

afroego@live.se

Fråga!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Fråga mig

18 besvarade frågor

RSS

Omröstning

Vad läser du helst om i den här bloggen?
 Afrohår
 Mode
 Kändisar
 Skönhet
 Personligt (om mig)

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards