afroego

Alla inlägg den 8 november 2011

Av afroego - 8 november 2011 20:55

åh nu har jag varit borta ett tag. Jag ber om ursäkt. Jag har haft massor att ordna och sedan haft jobb och skola i vanlig ordning. Men nu är jag här, och som förlåt så bjuder jag på en riktig afro-bild från någon månad sedan! ;) 

Som ni ser på bilden så krymper mitt hår extremt mycket när det är afro, något jag inte visste förrän jag sparat ut lite afro. Ser ni det tunna håret längst ut? Det som inte ser ut att må så bra. Det är det lilla av mitt permanentade hår som är kvar. Man ser verkligen hurt mycket mer hår jag får behålla när jag inte permanentar. 

Hur som helt tänkte jag prata om min hår-rutin! 


Dessa två är de viktigaste verkygen för att tväta mitt hår! Så här går processen till: 

1. Jag kliver i duschen och blöter håret helt. 

2. Jag lägger i detta balsam så fort håret är genomblött. OBS! Snåla inte. Jag använder säkert 1 dl eller mer när jag balsamerar håret trots att jag inte har så mycket hår. Det är viktigt att alla hårstrån får sitt :) 

3. Jag kammar igenom håret med kammen från The Body Shop. Den fungerar suuuperbra (TROTS min första negativa recension) i kombination med vatten och balsam. 

4. Jag gör allt annat man brukar göra i duschen (ansiktsmarsk, armhålor, m.m...), UTOM att tvåla in kroppen. Det gör jag sist eftersom balsam kvar på ryggen är = finnar på ryggen.  

5. Jag sköljer ur håret NOGA! Det viktigaste är att inte ha balsam kvar i hårbotten för då får man mjäll-liknande "flingor" i håret. Lämna inte balsam i håret, det är i så fall bätre att använda balsamspray i håret efter istället. 

6. Intvålning och avduschning. 


   

Translate

Sök i bloggen

Twitter! (NEW)

Bloglovin'

bloglovin bloglovin

Kontakt

afroego@live.se

Fråga!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Fråga mig

18 besvarade frågor

RSS

Omröstning

Vad läser du helst om i den här bloggen?
 Afrohår
 Mode
 Kändisar
 Skönhet
 Personligt (om mig)

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards