afroego

Direktlänk till inlägg 24 november 2011

Håruppdatering

Av afroego - 24 november 2011 09:43

Som ni vet så försöker jag spara ut mitt naturliga hår. För några månader sedan(?) så visade jag hur långt det hade växt och ugefär hur texturen var. Nu är det lite svårare. Det har verkligen växt på och det är tjock och otroligt jobbigt ibland. Sedan är det helt fantastiskt ibland. Det är verkligen en mycket jobbigare resa än jag någonsin trott att det skulle vara, men å andra sidan så märker jag hur otroligt mycket starkare det blir för varje dag jag inte permanentar det. Visst, ibland är jag väldigt sugen på att permanenta det, eftersom jag vet att det är längre än det varit på läääänge. Men man får försöka vara stark. Sedan så vet jag att många av er läser och stöttar mig, så det gör det lite lättare. Hade det inte varit för er så hade jag kanske gett upp för länge sedan. Så, tack! :)


Flätade håret igår i tre flätor för att visa hur nött och tunt det permanentade håret är och hur tjockt och starkt det naturliga håret är. Pilen pekar ungefär mot där det naturliga möter det permanentade. Man märker värkligen hur bräckligt det är längst ut. Blir lite sugen på att bara klippa av det. Vi får se om jag vågar det sedan ;)


    

 
 
Elin

Elin

25 november 2011 11:57

wow vilken skillnad! visste inte att det var så otroligt slitsamt. lycka till!

http://www.eschluter.blogg.se

afroego

25 november 2011 18:10

Jag veeet! Det är verkligen hemskt vad man gör med det stackars håret :(

 
:)

:)

25 november 2011 23:23

att transition är tusen gånger jobbigare än man tror, men hang in there för slutresultatet kommer verkligen vara värt det! jag är också lite för feg för att klippa bort de sista rakpermanentade topparna, men dom är ju egentligen bara ivägen och tar näring från de friska nya håret.. tror btw du skulle passa superbra i en twa :)

http://loveyourcurls.blogg.se

 
Ingen bild

Anonym

27 november 2011 21:38

Heej jag undrar vart man kan köpa bra och billigt syntetiskt hår ?? ( det jag använder nu tappar så mycket hår ) så något bra och billigt med snabb leverans skulle sitta fint ;) tack för alla bra tips oxå

afroego

29 november 2011 16:05

Tajmahal här i stockholm kan man köpa på, sedan så kan man beställa från sidor i USA om man vill ha billigt, men det går inte så fort, tyvärr :( Hairsisters.com är ett exempel på det. Kram!

 
glorianeverson

glorianeverson

29 november 2011 17:47

kollade genom dina gamla bilder nyss du hade ju sjukt långt hår, varför klippte du? :O

http://gloriajacob.blogg.se

afroego

29 november 2011 18:40

Har oftast extensions ;)

 
juliette

juliette

29 november 2011 20:54

sv:Taack så mkt fina du! jag köpte håret i en afrikanskt butik i Rågsved i stockholm..

Ja jag vet man måste verkligen titta noga så att de inte lurar en..

http://www.sweetiieme.blogg.se

afroego

30 november 2011 08:01

Cool, ska ta reda på var ;) Kram!

 
Julclaude - Nudity is not a crime!

Julclaude - Nudity is not a crime!

4 december 2011 21:00

Nu börjar det verkligen växa ordentligt - fortsätt så där vetja! Jag själv hade inte så mycket hår runt sidorna efter att jag tappat massa hår efter en färgning som gick fel haha.. men shiit nu växer det som gräs på de sidorna då det inte fanns så mycket hår med rakpermanent där. Jag önskar att jag hade lite självdisciplin, ibland jag orkar jag bara inte och lägger er ett tag. Hur gör du med disciplinen?

Jag ska köpa alla de ingredienser jag pluggade använda på mina hemgjorda inpackning och så sen kommer man kunna följa min hårresa på bloggen (har ju varit otroligt dåligt på att uppdatera hur det går) men tänkte så alla vi som gör det kan pusha varandra så man få en bra självdisciplin hehhe.. förstår du vad jag menar haha suger på att förklara! :)

http://vanissajulclaude.devote.se

afroego

6 december 2011 08:28

Jag förstår helt hur du menar!! Jättebra att vi öär ett stödsystem för varandra! :)Jag tycker det är svårt med disiplinen också, plattar ibland när jag är less :p Men försöker ha mitt mål i huvudet! LÅNGT NATURLIGT AFROHÅR! Ska bli asroligt att följa din reza med! Vi peppar varandra :D KRAM

 
Julclaude - Nudity is not a crime!

Julclaude - Nudity is not a crime!

6 december 2011 23:04

Jaa det gör vi hehe. Läste nu min kommentar igen och vad många fel haha måste nog läsa mina kommentarer en gång till innan jag skickar dem iväg. =)

http://vanissajulclaude.devote.se

afroego

7 december 2011 14:59

haha ingen fara! ;) Jag förstod i alla fall, haha

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av afroego - 22 februari 2012 12:15

  I exakt två år har jag skrivit i den här bloggen: afroego.bloggplatsen.se (som började som enafro.bloggplatsen.se, minns ni? ;)). Här har jag bland annat skrivit skrivit 102 inlägg om skönhet och 125 inlägg om afrohår. Nu är det dags att lämn...

Av afroego - 22 februari 2012 09:55


Hej hopp! Igår hade jag det enorma nöjet att få testa fantasi-sminkning på Vanissa! Det var sjukt kul och Vanissa var så snäll och lät mig göra vad jag vill, haha. Trots att hon såg liiite rädd ut ibland ;) Ikväll har jag ett annat offer! Men då blir...

Av afroego - 20 februari 2012 14:27

Hej mina trogna! :D Snaaart så är det en massa roligt som händer för den här lilla bloggen fyller två år! Man kan säga att jag firade detta lite häromdagen genom att göra helt sjuuuka fynd!    En lite crazy fake-läder klänning, 49kr!? Kavaj/...

Av afroego - 16 februari 2012 09:12


Just nu står de fina rosorna jag fick av min kille på mitt skrivbord och det är så mysigt! Jag blev lite inspirerad av dem och gjorde en liten sminkning. Såhär blev det: Vit lockskugga (över ögonen) Grön droppskugga (under ögonen i ytterkant) o...

Av afroego - 15 februari 2012 09:03

       

Translate

Sök i bloggen

Twitter! (NEW)

Bloglovin'

bloglovin bloglovin

Kontakt

afroego@live.se

Fråga!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Fråga mig

18 besvarade frågor

RSS

Omröstning

Vad läser du helst om i den här bloggen?
 Afrohår
 Mode
 Kändisar
 Skönhet
 Personligt (om mig)

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards