afroego

Direktlänk till inlägg 4 juli 2011

Varning

Av afroego - 4 juli 2011 16:49
Hej hopp! Tänkte varna och kokosnötsoljan jag tipsade om för ett tag sedan. Efter att ha läst lite bloggar så har jag förstått att oljan hjälper att tillföra håret protein. Men om håret redan har tillräckligt så kan det bli torrt och skört! Tänk på det mina vänner.
   
 
 
sally

sally

4 juli 2011 22:26

aa visst tog kim den haha och alla säger att den klänningen är för mycket tycker att den är skit snygg

http://wwww.bossdiva.blogg.se

 
Julclaude

Julclaude

11 juli 2011 14:49

Tack för varningen! Kände för ett tag sen att mitt hår blev väldigt torrt.. kan bero på det här då jag använde hemmagjord hårinpacknig med kokosmjölk + honung. Använde mig utav vanlig kokosmjölk som man kan ha till matlagning haha, dock så vet jag inte om det är så stor skillnad mellan kokosolja och kokosmjök hehe..

http://vanissajulclaude.devote.se

afroego

14 juli 2011 20:58

vilken tur att det hjälpte ngn!! :D då är jag nöjd

 
michelle

michelle

26 september 2011 14:43

hej, jag har afrohår och vill gärna att d ska växa å bli lite tjockare och så men det växer verkligen superdåligt och jag har typ provat ALLT! jag plattade förut en del men inte alls mer än någon annan och nu har jag nte gjort d på kanske ett och ett halft år typ men ändå är det som förr. mina lockar är skitfula också, har du några tips? behöver verkligen massor! och sen undra jag var man kan köpa cocos oljan? :) tack på förhand!

http://michellemaiga.blogg.se

afroego

27 september 2011 07:46

Heeej Michelle! Jag hoppas då att du också har provat att sluta rakpermanenta! Det är faktiskt bättre, enligt mig, att sluta med det och istället platta håret någon gång bland när man behöver! Sedan är det faktiskt viktigt att regelbundet toppa håret! Jag märker nästan på mitt hår att det inte växer om jag inte toppar de kluvna topparna. Kokosoljan köpte jag på en arabisk butik i flempan bara, kolla din närmaste diversehandel :) Redken Smooth down kan verkligen göra håret och lockarna vackrare, dessutom så skyddar det håret om du plattar! :) Hoppas detta hjälper! KRAM!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av afroego - 22 februari 2012 12:15

  I exakt två år har jag skrivit i den här bloggen: afroego.bloggplatsen.se (som började som enafro.bloggplatsen.se, minns ni? ;)). Här har jag bland annat skrivit skrivit 102 inlägg om skönhet och 125 inlägg om afrohår. Nu är det dags att lämn...

Av afroego - 22 februari 2012 09:55


Hej hopp! Igår hade jag det enorma nöjet att få testa fantasi-sminkning på Vanissa! Det var sjukt kul och Vanissa var så snäll och lät mig göra vad jag vill, haha. Trots att hon såg liiite rädd ut ibland ;) Ikväll har jag ett annat offer! Men då blir...

Av afroego - 20 februari 2012 14:27

Hej mina trogna! :D Snaaart så är det en massa roligt som händer för den här lilla bloggen fyller två år! Man kan säga att jag firade detta lite häromdagen genom att göra helt sjuuuka fynd!    En lite crazy fake-läder klänning, 49kr!? Kavaj/...

Av afroego - 16 februari 2012 09:12


Just nu står de fina rosorna jag fick av min kille på mitt skrivbord och det är så mysigt! Jag blev lite inspirerad av dem och gjorde en liten sminkning. Såhär blev det: Vit lockskugga (över ögonen) Grön droppskugga (under ögonen i ytterkant) o...

Av afroego - 15 februari 2012 09:03

       

Translate

Sök i bloggen

Twitter! (NEW)

Bloglovin'

bloglovin bloglovin

Kontakt

afroego@live.se

Fråga!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Fråga mig

18 besvarade frågor

RSS

Omröstning

Vad läser du helst om i den här bloggen?
 Afrohår
 Mode
 Kändisar
 Skönhet
 Personligt (om mig)

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards