afroego

Alla inlägg under november 2010

Av afroego - 21 november 2010 14:18

Hej mina kära! Igår avslutades tävlingen om en Brazilian Blowout & en proffsminkinhen - och vi har en vinnare som publiceras om en liten stund!! Exiting :D 

Av afroego - 19 november 2010 09:14

Ibland kan det vara svårt att hitta saker som passar afrohår som säljs i "vanliga" butiker. Men dessa två från The Body Shop finns på min "vill ha"-lista eftersom de ska passa alldeles utmärkt till Afrohår.


Den första är Polonesia Miracle oil. Den ska fungera minst lika bra på torrt hår som den gör på torr hud. Den tränger in i hårskaften och gör håret mjukt och lätt (hör och häpna)! 

  

Den andra produkten är deras detangling comb. Vet inte om jag behöver förklara varför denna passar afrohår... Men den ska i alla fall vara toppen för att reda ut håret när det är blött och samtidigt massera hårbotten. 

  


GLÖM INTE ATT TÄVLA OM EN BRAZILIAN BLOWOUT (1 DAG KVAR!!!!!!!!)

Av afroego - 18 november 2010 09:10

Vi gillar H&M's nya modeller!

Se det som skönhets, hår och modeinspiration ;) 

'

 

  


GLÖM INTE ATT TÄVLA OM EN BRAZILIAN BLOWOUT

Av afroego - 17 november 2010 10:31

Satt och mös igår med nya cosmo (ja, ibland får man vara en steriotyp som tjej) Och såg att någon hade frågat vad en Braxilian blowout är. Det vet ju mina läsare mycket väl ;)  Cosmo hade tydligen testat och, som jag, konstaterat att det fungerat!

Dom beskriver det kanske bättre än mig och säger att att det är "flytande protein som värms fast över håret." Och att det "lägger sig som en skyddande och utjämnande lysterhinna över hårstråna[...] och hindrar det från att locka sig i fuktigt väder." Kunde inte ha sagt det bättre själv!

Så....

GLÖM INTE ATT TÄVLA OM EN BRAZILIAN BLOWOUT


  

Av afroego - 16 november 2010 09:14

Nu när jag har använt min dagcréme från Natuvive några dagar så kan jag verkligen rekomendera den! Den är ganska fet så den är superbra för min hud som gärna blir torr såhär på viterdagarna. Men det jag tänkte prata om idag är vad det är för skillnad på natt och dagcréme! För det kanske det inte är så många som vet det. 


Det här vet jag i alla fall: 

  • Nattcréme brukar kunna vara fetare än dagcréme
  • Nattcréme lämpar sig inte (inte lika bra som dagcréme) som sminkunderlag
  • Vissa nattcrémer gör så att huden blir känsligare mot ljus, medan dagcréme bruvar ha solskydd
  • Nattcréme ger mer intensiv vård för huden

Så tror att det är dags att investera i en nattcréme...


     

    

Bildkälla

Av afroego - 12 november 2010 12:51

Jag får be så hemskt mycket om ursäkt men jag har massor att göra den här veckan så jag får återkomma med ny energi nästa vecka, tack för att ni har överseende med det och tack för att ni ändå kommernterar både nya och gamla inlägg!! :)  Svarar givetvis fortfarande på kommentarer i bloggen! Trevlig helg   

GLÖM INTE ATT TÄVLA OM EN BRAZILIAN BLOWOUT

Av afroego - 9 november 2010 15:18

Såg en väldigt cool nyhet från sensationnel, ett "Start 2 finish" weaving kit. Den har en början i nacken med bebis-hår så man kan ha uppsatt, och den har ett avslut till hjässan. Revolutionerande! :) 

     

Bilden hämtad från tidningen Hype Hair


GLÖM INTE ATT TÄVLA OM EN BRAZILIAN BLOWOUT

Av afroego - 8 november 2010 10:18

Hej hopp!


Igår var jag lite uttråkad så jag gjorde något jag inte har gjort på väldigt många år (känner mig sååå gammal) - att fläta håret själv. Men resultatet är under all kritik haha, men med lite träning ska det nog gå. Just nu är det litte hippie/dreads-aktigt eftersom de är så stora. Men övning ger fördighet. hoho. 


På bilden är jag ju långt ifrån klar, har ju bara flätat utkanterna. Men det är ju kul att experimentera. Så den här bilden bjuder jag på! :)


Såg även att det har tillkommit en prenumerat. Välkommen du!! :)


Glöm inte att tävla!! 

  



Translate

Sök i bloggen

Twitter! (NEW)

Bloglovin'

bloglovin bloglovin

Kontakt

afroego@live.se

Fråga!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26 27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Fråga mig

18 besvarade frågor

RSS

Omröstning

Vad läser du helst om i den här bloggen?
 Afrohår
 Mode
 Kändisar
 Skönhet
 Personligt (om mig)

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards