afroego

Alla inlägg den 5 november 2010

Av afroego - 5 november 2010 08:30

Nu är jag tillbaka, var bara tvungen att ta några dagars paus för att jag helt enkelt inte hann med allt. Men nu ska vi prata vinterhår! Eftersom afrohåret är ett av de känsligaste hårsorterna tänkte jag leverera lite tips:

En av grejerna som händer är att håret lätt blir torrt av luften. Det kan man moverka genom att sova med en satin/silkes-mössa för att hålla fukten i håret (istället för kudden!). Anstränga sig ännu mer för att inte platta håret. Att återfukta ofta och köpa en riktigt bra inpackning eller balsam.


Den andra gejen är att det lätt blir blött och kallt av vädret. Man kan även skydda håret från utomståede fukt och kyla som regn och snö genom att ha mössa på sig så ofta man kan. Hittar man en mössa med siden/satin på insidan så har man hittat guld! Annars kan man givetvis sy till det själv.   

  

(Bildkälla)




Translate

Sök i bloggen

Twitter! (NEW)

Bloglovin'

bloglovin bloglovin

Kontakt

afroego@live.se

Fråga!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26 27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Fråga mig

18 besvarade frågor

RSS

Omröstning

Vad läser du helst om i den här bloggen?
 Afrohår
 Mode
 Kändisar
 Skönhet
 Personligt (om mig)

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards