afroego

Alla inlägg under september 2010

Av afroego - 17 september 2010 12:42

Nu kommer de sista av mina prover som jag fick från Blacknuss. Det var tre prover från Mixed Chicks. Det var ett Schampo, Deep conditioner och ett Leave-in-conditioner. Vi kör med plus och minus för att förenkla:

+/- Hela serien doftade gott men svagt, så det är ju bra om man inte vill att det ska dofta så mycket om håret.  

+ Schampot var härligt löddrigt och rengjorde riktigt bra

+ Balsamet gjorde håret underbart lent, även om man duschade ur det riktigt noga!!

+ Leave-in-conditionern var helt okej. Lukar mjuk som handcreme. Inter överväldigande bra. Men bra.   


Så hela Mixed Chicks serien jag testade får en stark 4+ av 5 mjöliga! Kan absolut tänka mig att köpa detta, speciellt när jag funderar på att Go natural...

      

Fick en awesome t-tröja också. Förmodligen den skönaste jag haft.... ever!

Av afroego - 15 september 2010 08:38

Nu känns det som om jag tjatar på med mina billiga halsband från England. Men den här måste jag visa. Det är ett halsband som föreställer en väska. Det roliga med den här är att man kan öppna den och lägga ner saker! Hittills så har jag använt den till att ha shopping-listor i. Helt underbart!! 

  

Av afroego - 13 september 2010 09:16


Idag är det lite regnigt och tråkigt i Sthlm, I alla fall söder om det som är söder om söder. Då känner jag att det är läge att premiära ett lite färglatt och roligt halsband jag köpte i england för £2. Hoppas det glädjer någon...   

Av afroego - 12 september 2010 09:41

Nu ska jag prata om den sista av de tre Curls-proverna jag fick från Blacknuss, och det är Curls Curl Gel-Les'c. Det är ett slags geléserum som fixerar håret och tar bort friss. 


+ Den fixerar bra, som den säger att den ska 

+ Den ser inte kladdig ut och känns inte kladdig som man skulle kunna tro (eftersom det är en gelé)

+ (-) Den var lätt att fördela i håret (dock krävdes det lite mer än jag använt av de andra två produkterna)

+ Den fixerades inte på en gång, så man hann styla en frisyr.  


- Den här lukar nästan ingenting, vilket är lite synd med tanke på hur gott Curls Milkshake luktade...

- Priset är som sagt på den lite högre sidan (260:-)


Så den sista spelaren i matchen får en 3a utav 5 möjliga

  

Av afroego - 11 september 2010 09:24

Igår testade jag min andra provförpackning av Curls från Blacknuss. Den här gången var det Curls Quenched curls. Det här är deras moisturizer för lockigt hår. 


+ Den luktar inte lika gott som den föregående jag testade, men fortfarande ganska gott. Dock lite för fruktigt och sött för min smak. Tror det är persika... 

- (+) Den var väldigt vattnig så den var lite mer svårfördelad i håret. (Men jag tror att den riktiga förpackningen är bättre eftersom man sprayar på vätskan istället!!) 

- Jag tyckte inte att den återfuktade mitt hår så bra.

den får 2,5 av 5 möjliga. 

Av afroego - 10 september 2010 07:41

Igår testade jag min första Curls produkt som säljs på Blacknuss. Jag testade Curls milkshake som är en styling produkt för lockar, så jag tänke dela med mig av vad jag tyckte om den :) 


+ Den luktar fantastiskt gott! Alltså en extremt god doft av kokos. 

+ Den är lätt att fördela i vått hår

+ Den gör faktiskt att håret är lite lenare och inte lika svårkammat (Jag utgår från mitt hår som börjar bli naturligt...)

+ Håret blir absolut inte kladdigt (kan kanske i några fall kännas för torrt?)


- Den är ganska dyr (260:-)... men det kan vara värt att investera! (Be om ett smakprov?)


Så den får, rent logiskt, få en 4 utav 5 :) 

  

Av afroego - 8 september 2010 10:15

Har testade ett nytt mjällschampo från mina favoriter Organic root stimulator. Men tyvärr måste jag säga så var den inte så bra. Jag skrev ju om ett annat mjällschampo från Creme of nature. Dels så luktade det andra mycket godare än ORS, och dels så fungerade det från Creme of nature mycket bättre mot mjäll. ORS Schampot var bra som ett rengörande schampo, men hjälpte inte hårbotten så mycket. Synd...

  

Av afroego - 7 september 2010 08:00

Att ta hand om sitt hår är både roligt och viktigt, tycker jag, så jag tänkte tipsa om lite Vitaminer som är viktiga. För man blir ju vad man äter... eller hur var det? Det jag försöker säga är att det finns vissa saker att tänka på när man äter som kan påverka håret. Många tror ju att afrohår knappt växer, men så behöver det inte vara. Författaren av boken ”Thank God I’m Natural: The Ultimate Guide to Caring for and Maintaining Natural Hair” har gett några tips på vad man bör få i sig för vitaminer, så jag tänkte dela med mig av dem:

  • Vitamin A (finns i bland annat färska tomater, broccoli, mjölk, ägg...)
  • Vitamin B5 (ägggulor, baljväxter, fullkornsprodukter...)
  • Vitamin B6 (äggulor...)
  • Vitamin C (appelsin, annanas...)
  • Vitamin E (Vegetabiliska oljor, Sojabönor, sötmandel...)
  • Biotin (Äggulor, ris havremjöl...)
  • Järn (russin...)

  

Erykah Badu i naturligt vackert hår (Källa)

Translate

Sök i bloggen

Twitter! (NEW)

Bloglovin'

bloglovin bloglovin

Kontakt

afroego@live.se

Fråga!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Fråga mig

18 besvarade frågor

RSS

Omröstning

Vad läser du helst om i den här bloggen?
 Afrohår
 Mode
 Kändisar
 Skönhet
 Personligt (om mig)

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards