afroego

Alla inlägg under juni 2010

Av afroego - 18 juni 2010 14:08

Ibland blir man bara så trött på sin egen garderob - det finns för mycket i den, men man har inget att ha på sig. I såna lägen älskar jag att bli inspirerad och testa nya saker. Eller se nya sätt att använda sina gamla kläder på. H&M har en tjänst som heter Fashion Studio som är jättekul att leka med. Vill man vara lite mer "Hands on" så rekomenderar jag varmt att gå till stan och shoppa (eller bara prova) saker själv. Testa färger man aldrig trott sig kunna ha eller plagg man tror man ser för smal eller tjock ut i. Är man själv så är det ingen annan än en själv som dömer och man vågar ta ut svängarna lite mer!


Den här looken lekte jag fram...  

Av afroego - 17 juni 2010 20:56

Över sommaren är jag inte i Stockholm. Här i norrland så lyser(?), för tillfället, solen med sin frånvaro. Då är det sånt här som jag blir sugen på att ha på mig, inte nödvändigtvis tillsamans. Men egentligen, varför inte?  

Av afroego - 16 juni 2010 17:38

Nu är det sommar!Och på sommaren får det gärna vara lätt, fräscht och fruktigt! Vissa har tur som har pojkvänner som förstår detta när man själv envist håller fast vid tunga dofter av kokos och choklad. Jag fick denna - jag har tur. :)

Jag tyckte den var jättebra faktiskt! Kul att prova en doft jag kanske inte hade provat själv. Dessutom kan Body Shop det här med att göra krämer som doftar gott, mycket och länge.

Av afroego - 13 juni 2010 13:32

Klart att Rihanna bär upp den snyggt.. ingen nyhet där. Men problemet är inte att bära upp den, utan att hitta den! Dessa väskor börjar verkligen växa på mig, men de är så svåra att hitta! Det bästa är väl kanske att försöka loppis-fynda eller leta på tradera...

Eller så köper man helt enkelt en av dessa; D&G, H&M eller boohoo.com

Av afroego - 10 juni 2010 11:19

Testade  dessa två idag. Glömde att ta kort innan så det fick bli en bild med båda förpackningarna tomma. Den lilla flaskan är en Pink Hot oil Treatment, och det andra produkten är en Metallized Condition Cap. En Contioion Cap är ju alltid bra att ha oavsett vilken inpackning man har och just denna ska även värma upp sig till kroppens temperatur. Det märkte jag inte av så mycket efterson även just den här inpackningen gjorde det med. Resultatet var att mitt hår blev jättemjukt och luktade fantastiskt gott! Men jag tror ändå att man måste använda någon slags hårlotion efteråt.

Av afroego - 9 juni 2010 06:30

Nu har jag precis börjat rensa lite ur min garderob på tradera, exempelvis dessa... Gör det ni också! En extra slant för en miljöinsats! :) 


  

Av afroego - 8 juni 2010 08:21

Skulle som sagt testa en ny rakpermanent. Först och främst tyckte jag inte att den var särskilt "gentle" det sved både då jag gjorde permanenten och 2 dagar efter. I paketet, som var ett "twin pak", så fanns det inget schampo eller någon efterbehandling som det brukar finnas annars, så det gjorde att det sved lite extra när man fick använda vanligt schampo. Resultatet blev helt okej, men jag håller mig nog till min vanliga ändå...

  

Av afroego - 7 juni 2010 07:00

Berättade ju att jag klippte min mor här om dagen, och här får ni se resultatet! 

Klippte lite kortare där bak i nacken och behöll längden fram och i luggen. Sedan lockade jag luggen lite med en 15 mm (vad jag minns) locktång. För effektens skull så sminkade jag även henne lite lätt. Sheer cover puder, eyeliner från H&M (på både ögonlocken och ögonbrynen), Mascara från IsaDora och lite guldig ögonskugga på den inre halvan av ögonlocken.    Blev själv faktiskt ganska nöjd... :)

Translate

Sök i bloggen

Twitter! (NEW)

Bloglovin'

bloglovin bloglovin

Kontakt

afroego@live.se

Fråga!

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Fråga mig

18 besvarade frågor

RSS

Omröstning

Vad läser du helst om i den här bloggen?
 Afrohår
 Mode
 Kändisar
 Skönhet
 Personligt (om mig)

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards