afroego

Alla inlägg den 5 juni 2010

Av afroego - 5 juni 2010 23:09

Idag har min dag tillägnats att ta ut min weave/ mina extensions och klippa min moders hår. Tänkte då att det kanske skulle passa sig att berätta hur jag gör när jag tar ut mina extensions! 


Det kan vara bra att be en nära vän eller släkting göra detta eftersom det brukar vara mycket smuts under håret och det luktar inte direkt hallon heller...

  

  • När jag vaknar dagen när jag ska ta ut dem så borstar jag inte håret. Jag kammar inte ens igenom det, utan använder bara händerna för att forma någon slags frisyr. Detta gör jag för att inte håret ska vara ömt när jag permanentar det sen. 
  • Själva uttagningen av håret går till så att jag skär sönder trådarna (med ett rakblad) som är fastsydda i hårtrensen och avlägsnar håret. 
  • Sedan är det bara att öppna flätorna som man sydde fast håret i, och här brukar det vara knutar och smuts och tjokt afrohår! Men jag kammar inte igenom det än.
  • Direkt efter flätorna har öppnats så permanentar  jag håret och följer instruktionerna i permanenten. När jag är klar med permanenten, innan håret har torkat, så kammar jag ut knutarna.
  • Avslutningsvis lägger jag i en återfuktande olja i håret. Sen är man klar! 


  • Translate

    Sök i bloggen

    Twitter! (NEW)

    Bloglovin'

    bloglovin bloglovin

    Kontakt

    afroego@live.se

    Fråga!

    Kalender

    Ti On To Fr
      1
    2
    3
    4
    5 6
    7 8 9 10
    11
    12
    13
    14
    15
    16 17 18 19
    20
    21
    22
    23 24
    25
    26
    27
    28 29 30
    <<< Juni 2010 >>>

    Senaste inläggen

    Arkiv

    Kategorier

    Fråga mig

    18 besvarade frågor

    RSS

    Omröstning

    Vad läser du helst om i den här bloggen?
     Afrohår
     Mode
     Kändisar
     Skönhet
     Personligt (om mig)

    Gästbok


    Ovido - Quiz & Flashcards