afroego

Alla inlägg under maj 2010

Av afroego - 16 maj 2010 10:07

När H&M's badkollektion först kom så blev jag lite besviken. Kändes som om det inte riktigt fanns något roligt alls där... Men nu, banne mig, fanns det massor! Även en massa som passar en studentbudget! Dessa är mina fynd som kostade 49,50:- styck!!

Synd bara att bilden inte gör den varma lejongula färgen (på den till höger) rättvisa. Lejongult som för övrigt är en fantastiskt vacker färg på mörk hy...

Det roliga med dessa är att de går att mixa och matcha med varandra också. Möjligheter, möhligheter, möjligheter...

Av afroego - 14 maj 2010 11:24

Det är något med den här bilden på Rihanna som andas så mycket sommar. Kanske är det det ljusa håret, Coronan i handen eller den lilla svarta som knappt är en baddräkt?

   

Av afroego - 12 maj 2010 07:56

Snygg och lätt sommarfrisyr! När jag gör en sånhär brukar jag spraya med balsamspray först, sedan fläta ganska hårt och låta det torka, då brukar flätan hålla utan att behöva en snodd på slutet. Här visar Leona Lewis, Brandy och Melody Thornton hur man gör!

 

Av afroego - 10 maj 2010 14:33

Såg den här bilden på Rihanna som var väldigt inspirerande, hon hade en ljus, väldigt unik, trenchcoat från Burberry's  kollektion 2010. Väldigt tjusig donna.  

Asos

Halens

Nelly

Av afroego - 9 maj 2010 10:58

Fick hem ett test, så har lite kort testat en mascara från The Body Shop. Jag måste säga att jag blev lite besviken. Den ger ett väldigt fint och naturligt resultat, utan klumpar och så vidare, men den ger varken volym eller illusionen av fler/längre ögonfransar. Jättefin som vardags-makeup om man har naturligt fina fransar, men inget för mig med korta och raka, ha ha.

 

Av afroego - 7 maj 2010 07:02

Tänkte att jag skulle skriva en liten rad om en (för mig) ny produktserie - KeraCare. Jag testade ders oil moisturizer med jojoba oil som ska skydda håret när man använder värmeverktyg. Jag tycker faktiskt att den är jättebra! Den andra redken jag brukar använda är också jätte bra, men den här är lite bättre när man ska platta håret, medan redken fungerar bättre när jag bara ska föna håret eller göra lösare lockar. Den kostar dessutom runt en tredjedel av priset på redken, bara 110:-

 

Av afroego - 5 maj 2010 16:12

Skulle äntligen köpa min värmeborste, men efter att ha letat fruktlöst i någon timme blev det en liten nödlösning istället. En mini plattång - och jag älskar den. Den är fantastiskt liten och mycket praktisk. Det bästa av allt är att den bara kostade 99:- på Clas Ohlson.

 

Av afroego - 4 maj 2010 18:23

Nu går det att fråga mig saker direkt i bloggen till vänster här. Så, gör det!:)

Translate

Sök i bloggen

Twitter! (NEW)

Bloglovin'

bloglovin bloglovin

Kontakt

afroego@live.se

Fråga!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Fråga mig

18 besvarade frågor

RSS

Omröstning

Vad läser du helst om i den här bloggen?
 Afrohår
 Mode
 Kändisar
 Skönhet
 Personligt (om mig)

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards