afroego

Direktlänk till inlägg 24 maj 2011

Platta afrohår - uppdaterade tips!

Av afroego - 24 maj 2011 19:03

Hej hopp mina glada!

Tänkte att jag skulle uppdatera mina tips för att platta håret lite kort! 

Innan:

Viktigt att man "smörar" för håret. Alltså att man är extra snäll. Ingen värme, inget schampoo och inget våld.


Medan:

Använda ett bra skydd! Den här gången valde jag att testa en sak jag inte har skrivit om förut, nämligen TRESemmé Heat Defence. Första sprayade jag ett stycke hår, sedan använde jag varmluftsborsten för att "blåsa ut det" (alltså göra et lite rakare). Sedan plattade jag det med min mini styler.

Efter: 

Jag sera till att alltid ha det återfuktat. Använder bland annat redken heat glide. Det får håret att se friskt och glansigt ut, men det luktar även supergott! :) 


Det tar lite tid, men jag gjorde det i söndags och jag kommer behålla det såhär tills jag tvättar håret igen. På så sätt är det som om jag har permanentat hår, men bara för en stund! Och efter att jag har tvättat det så blir det desamma igen. Superlösning! ((Men trots detta inget man gör ofta, för det sliter på håret!))


Efter att jag var klar så kunde jag även se hur mycket det hade växt, men för frisyren på bilden puffade jag upp det till en liten bob (typ).





     

 
 
Ida's Lippstick

Ida's Lippstick

24 maj 2011 22:05

Gillar verkligen dina hårtips! :-D
/ Kram Ida

http://www.lippstick.se

afroego

24 maj 2011 22:46

Och jag gillar att du gillar dem :D KRAM!

 
Ingen bild

mellis

25 maj 2011 21:19

Dina hårtips är jätte bra :D brukade faktist inte använd sån spray innan man plattar håret, men ska börja med det :)
Kram/ mellis

afroego

27 maj 2011 08:10

Tack vännen :) Du kan ju testa i alla fall! Förhoppningsvis funkar det för dig med :D KRAM!

 
Angela

Angela

26 maj 2011 20:40

Åh, älskar älskar dina hårrtips! Och ditt hår är jättefint förövrigt! Hm.. vettne riktigt vad jag ska göra med mitt afrohår. Än så länge é det bara flätor, hehe.. =) Och en bra blogg också!

http://Angeelas.blogg.se

afroego

27 maj 2011 08:09

Tack så mycket gulle!! :) Så kul att höra! Det finns sååååå mycket du kan göra! Kolla afrohår kategorin eller googla din favvo kändis ;) Tack tack igen ;) Kram!

 
Julclaude

Julclaude

29 maj 2011 19:19

Brukar inte använda skydd när jag plattar håret men ska prova den här till nästa gång. Btw vad fint ditt hår ser ut! =)

http://vanissajulclaude.devote.se

afroego

30 maj 2011 20:24

Gör det!! Man ska alltid ha skydd ;)

 
Victoria

Victoria

31 maj 2011 12:00

Mycket bra tips =)

http://www.prensipal.blogg.se

 
Ingen bild

en kille,

14 juni 2011 20:50

finns det något sätt man ka n platta kort afrohår som är jättekort, men om jag plattar ut det så blir det nog ca 4cm långt, jag vill göra det för att kunna fixa ngn frisyr. Tacksam för svar.

mvh Jocke

afroego

16 juni 2011 21:10

Åh äntligen en kille som skriver en rad!! :D Hej!

Absolut ska du få svar! Afrohår som är jättekort kan man givetvis rakpermanenta (dock är det inte så bra för håret). Det finns speciella kit gjorda för killar men det går bra att använda vanlig också. Man behöver i så fall inte blanda hela paketet, om man gör det själv, eftersom man inte behöver så mycket. Det är alltid bäst att gå till frissan för att permanenta dock...

Sedan kan du ju alltid platta håret med en mimi styler (läs inlägget "Plattång Mini Styler Melissa")här i bloggen för att få se vad det är. Den har jag kunnat platta även mina baby-hår med.

Hoppas det går bra Jocke och att jag hjälpte :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av afroego - 22 februari 2012 12:15

  I exakt två år har jag skrivit i den här bloggen: afroego.bloggplatsen.se (som började som enafro.bloggplatsen.se, minns ni? ;)). Här har jag bland annat skrivit skrivit 102 inlägg om skönhet och 125 inlägg om afrohår. Nu är det dags att lämn...

Av afroego - 22 februari 2012 09:55


Hej hopp! Igår hade jag det enorma nöjet att få testa fantasi-sminkning på Vanissa! Det var sjukt kul och Vanissa var så snäll och lät mig göra vad jag vill, haha. Trots att hon såg liiite rädd ut ibland ;) Ikväll har jag ett annat offer! Men då blir...

Av afroego - 20 februari 2012 14:27

Hej mina trogna! :D Snaaart så är det en massa roligt som händer för den här lilla bloggen fyller två år! Man kan säga att jag firade detta lite häromdagen genom att göra helt sjuuuka fynd!    En lite crazy fake-läder klänning, 49kr!? Kavaj/...

Av afroego - 16 februari 2012 09:12


Just nu står de fina rosorna jag fick av min kille på mitt skrivbord och det är så mysigt! Jag blev lite inspirerad av dem och gjorde en liten sminkning. Såhär blev det: Vit lockskugga (över ögonen) Grön droppskugga (under ögonen i ytterkant) o...

Av afroego - 15 februari 2012 09:03

       

Translate

Sök i bloggen

Twitter! (NEW)

Bloglovin'

bloglovin bloglovin

Kontakt

afroego@live.se

Fråga!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Fråga mig

18 besvarade frågor

RSS

Omröstning

Vad läser du helst om i den här bloggen?
 Afrohår
 Mode
 Kändisar
 Skönhet
 Personligt (om mig)

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards