afroego

Direktlänk till inlägg 6 maj 2011

Svart te-behandling

Av afroego - 6 maj 2011 11:23

Det jag gjorde var att först göra iordning en stooor kopp STARKT te (jag hade säkert 4 msk löste). Beroende på hur mycket hår man har kan man behöva göra en större/flera.  Denna gjorde jag igår och lät den stå över natten. Idag så schamponerade jag håret först med ett mjällschampo för att sedan skölja med te. Alltså jag schamponerade, och sköljde ur schampot, som vanligt. Sedan hällde jag i teet i håret och lät det bara rinna av en stund. Teet hade jag i håret i 25 min. Sedan, direkt på håret med te i, la jag på en inpackning som jag hade i i runt 40 min- 1h. Sedan tog jag en härlig dusch.


 

Tips;

  • Svart te kan ge fläckar, så ha oömma kläder eller en handduk på axlarna.
  • Ett te som luktar gott är att föredra, men är absolut inte avgörande om man har en inpackning som luktar gott...

Efter behandligen lät jag håret torka i enkla twists med ORS Olive oil.   

 
 
Ida´s Lippstick

Ida´s Lippstick

6 maj 2011 11:38

Vilket bra tips, älskar sådana!! :-D
/ Kram Ida

http://www.lippstick.se

afroego

6 maj 2011 12:38

hihi taack vännen!! :D Kram kram!!

 
Julclaude

Julclaude

6 maj 2011 22:34

Ååh låter underbart, ska nog ta och testa! Den där schampoo har jag också använt hehe ^^

Javisst finns det, grejen är att jag inte kan fixa såna snygga naturliga hårfrisyrer. Om min vän Fatouma borde här i närheten hade hon nog fixat en sån, men jag kan inte och jag vill faktiskt lära mig hehe :)

http://vanissajulclaude.devote.se

afroego

7 maj 2011 18:41

Nej jag vet att det är svårt:|jag kämpar varje dag :p

 
Ingen bild

en tjej som är trött på sitt hår

8 maj 2011 21:54

Hejhej hittade nyss din blogg, den är jätte bra :) och jag undrar om du kan ge tips på en bra plattång? mitt hår är så krulligt så jag kan verkligen inte ha det släppt:( och jag får inte heller permanenta

afroego

9 maj 2011 08:29

Tony & Guy har en plattång speciellt designad för afro-hår och jag håller på att försöka få tag på den själv!! För, för tillfället, har jag ingen heller(förutom en mini-styler). Annars kan du alltid fråga din frisör vad hon rekomenderar för just dig. Men jag brukar tänka att det helst ska vara någon som är skonsam mot håret och inte tar bort så mycket fukt. Hoppas detta svar hjälper :) Kram!

 
Tebutik

Tebutik

5 september 2011 22:46

Vadå, helt vanligt svart te typ Earl Grey? Låter intressant. Hur blev håret sedan då, känner du av någon skillnad?

http://tebutik.theinformationguru.com

afroego

7 september 2011 16:46

Jajjemen det fungerar! Man gör det för att förstärka hårfärgen exempelvis om man har slingor! ;p Glömde kanske skriva det...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av afroego - 22 februari 2012 12:15

  I exakt två år har jag skrivit i den här bloggen: afroego.bloggplatsen.se (som började som enafro.bloggplatsen.se, minns ni? ;)). Här har jag bland annat skrivit skrivit 102 inlägg om skönhet och 125 inlägg om afrohår. Nu är det dags att lämn...

Av afroego - 22 februari 2012 09:55


Hej hopp! Igår hade jag det enorma nöjet att få testa fantasi-sminkning på Vanissa! Det var sjukt kul och Vanissa var så snäll och lät mig göra vad jag vill, haha. Trots att hon såg liiite rädd ut ibland ;) Ikväll har jag ett annat offer! Men då blir...

Av afroego - 20 februari 2012 14:27

Hej mina trogna! :D Snaaart så är det en massa roligt som händer för den här lilla bloggen fyller två år! Man kan säga att jag firade detta lite häromdagen genom att göra helt sjuuuka fynd!    En lite crazy fake-läder klänning, 49kr!? Kavaj/...

Av afroego - 16 februari 2012 09:12


Just nu står de fina rosorna jag fick av min kille på mitt skrivbord och det är så mysigt! Jag blev lite inspirerad av dem och gjorde en liten sminkning. Såhär blev det: Vit lockskugga (över ögonen) Grön droppskugga (under ögonen i ytterkant) o...

Av afroego - 15 februari 2012 09:03

       

Translate

Sök i bloggen

Twitter! (NEW)

Bloglovin'

bloglovin bloglovin

Kontakt

afroego@live.se

Fråga!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Fråga mig

18 besvarade frågor

RSS

Omröstning

Vad läser du helst om i den här bloggen?
 Afrohår
 Mode
 Kändisar
 Skönhet
 Personligt (om mig)

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards